søndag 12. juli 2009

Klematisblomstring og kamerafrustrasjon. Anbefalinger?

I fjor innså jeg mangelen av klatrende vekster i hagen min, og jeg plantet i løpet av sesongen 4 klematis.
Den ene, Princess Diana, døde (hvor passende) men de andre tre har overlevd, og nå blomstrer førstemann ut:


'Omoshiro'
(Patens-gruppen, navnet betyr visst "underholdende" på japansk)



Fin, ikke sant?

Og så over til frustrasjonene:

I dag dro vi på en snarvisitt til Bestemor, og fikk oss en uplanlagt badetur ved Randsfjorden.
Jeg hadde glemt å ta med kameraet mitt, så jeg fikk benyttet anledningen til å teste ut kameraet på den nye mobilen min:



Cornelia var en tanke skeptisk til de store plastbåtene som kappkjørte utpå fjorden, overbevist om at det var best å passe seg så de ikke kjørte på henne.



Det var Hedvigs første møte med "det store vannet"...


...og hun var ikke det minste engstelig, men snarere svært eventyrlysen.
Det var en fin tur, men til poenget.
Da jeg så hvordan dette bildet blei...


...Skjønte jeg at tiden er inne for nytt kamera.
Når et mobilkamera på 3.2 megapixler tar bedre actionbilder enn mitt etterhvert tilårskomne Canon ixus som var ansett som et bra kamera da jeg kjøpte det, da...

Jeg snuser på Olympus, fiint:




Noen anbefalinger av lignende kameraer?

4 kommentarer:

  1. Hihi, stilige bilder!!!

    Selv ahr ejg et helt enkelt Nikon Coolpix, passe stort enkelt og bruke og ok bilder;)

    SvarSlett
  2. jeg har det kameraet, og det er ganske bra.

    - Kia

    SvarSlett
  3. Du har iallefall samlet minnene, uansett kvalitet. ;)))
    Lykke til med kjøpet.
    Valget er tatt, skjønner jeg.
    Jeg satser på Canon EOS 500 D. ;)

    Fortsatt god sommer.
    Håper at dere får samlet mange gode minner videre. :)

    SvarSlett
  4. Jeg har olympus E520 og er veldig fornøyd med det, men hva som passer for deg er vrient å si. De er vel nokså like de ulike speilreflekskameraene (jeg forsto det som at det var det dere så på?), det blir å velge det som passer etter de behov dere har, etter pris og etter hva som kjennes godt i handa. Og kanskje dere har gamle linser som kan brukes opp igjenn?

    Men du, jeg ser at du har lenke til den gamle blogspotbloggen min i sidefeltet, ikke til den nye (moseplassen.com)
    Jeg ville satt stor pris på om du kunne oppdatere lenken, eller om du ikke lenger synes bloggen er intressant å lese sletter lenken. Beklager ekstrajobben og på forhånd takk for innsatsen :)

    SvarSlett