torsdag 1. januar 2009

2009!

...Og så var det 2009.
(måtte jeg skrive, bare for å kjenne hvordan det føltes å taste ut 2009, 2009, 2009)
Enda et år, og et begivenhetsrikt sådant, er gått.
Jeg har ikke tenkt å pløye igang med noen oppsummering av fjoråret, for det skjedde så utrolig mye.
Men en kort oppsummering av jula kommer her.
Siden jeg har jobbet i romjula, og da i tillegg i handelsstanden (julestemningkiller) , var jula mi ganske amputert, og derfor blir dette nokså kortfattet:


..den fineste julepynten, hønngammal og fin og dyr og gikk nesten i knas da lillemor kom til å velte juletreet 3. juledag.
Jeg kom hjem fra jobb og blei møtt av ei trist lita jenta i døra som proklamerte "mamma lei seg!"
igjen og igjen.
Jeg skjønte ikke helt hvorfor jeg skulle være lei meg, jeg var jo faktisk ganske fornøyd og glad.
Far forklarte at han hadde sagt det i forbifarten da de ryddet opp etter uhellet,
og at det at mamma skulle bli lei seg, tydeligvis var noe som gjorde inntrykk.
Kulen klarte seg med unntak av noen små skår i toppen under kronen, så mamma blei ikke så veldig lei seg allikevel.



...den fineste julegaven, produsert av lillemor i barnehagen, tydeligvis laget på en trist dag, om man skal se på det fra et barn/farge/ mal-ut-frustrasjonene-dine-psykologisk synspunkt.
Men vi blei glade, og nå står den på peishylla, og Cornelia er kjempestolt.
En svartmalt trolldeigkladeis ken faktisk være veldig fin om man bare ser den gjennom riktige øyne.


...den triveligste julegjesten, eller ihvertfall den mest takknemlige.
Det var en sulten og kald fyr vi fant i garasjen her, hvor han på mystisk vis hadde klart å komme seg inn og ikke ut igjen.
Siden det var 15 minus ute kunne vi ikke annet enn å ta ham inn, stakkar, og nå har han bestemt seg for å bli her.
Gjerne for meg, han er en svært så trivelig pus, og dessuten en musejeger!
Mest sannsynlig er det noen som savner ham et sted, så vi blir jo nødt til å henge opp noen lapper og etterlyse eieren.
Men for å være ærlig, håper jeg innerst inne at ingen svarer....

Nå er jul og nyttårsfeiring vel overstått, og alt i alt kan detoppsummeres som en fin juletid.

Nå er hverdagen like om hjørnet, og det skal nesten bli litt godt.
Godt nyttår!

4 kommentarer:

  1. Hei på deg denne første dagen i det nye året.
    2009 ja. ;)
    Vi blir nok akkurat vant til å skrive det før vi - vips er inne i 2010. Hehe. ;)
    Nydelig bilde av tulla der fra kvelden i går.
    Stemningsfullt.
    Flott julegave også, laget med stor iver og omtanke, tenker jeg.
    Ønsker deg og din familie ett GODT NYTT ÅR! :)

    SvarSlett
  2. Godt nytt år til deg! og takk for følget i det gamle :)

    Og den julekula! sikle...

    SvarSlett
  3. åh søte katten. stjerneskudd falt i smak der også ser jeg. :D glad det gikk bra med julepynten. sånne kuler hadde min bestemor også. synd alt ble (hold deg fast) kastet. huff.

    godt nytt år! jeg gleder meg til å følge bloggen din i år.

    SvarSlett
  4. Fine kulen, fine stjerneskuddet,og fine gaven -rundstykke med HaPå? Godt nyttår. Ønsker dere god helse og gode stunder utover året.

    SvarSlett