søndag 22. februar 2009

Mission accomplished!

Mitt mål denne helgen var å ha det hyggelig med familien og gjøre morsomme ting sammen med barna mine.
Ikke noe uoverkommelig mål kan man tenke, men vanskelig nok når det en egentlig trenger er to uker på spa uten forstyrrelser eller plikter av noe slag.
Men visse ting en mamma gjøre, om ikke annet for å rette opp den dårlige samvittigheten jeg pådro meg da vi rett og slett glemte juletrefesten i barnehagen her i januar og med det berøvet Cornelia for en morsom opplevelse.
Så.
Vi har hatt det riktig så trivelig, lagd fastelavensris- om enn noe ukonvensjonelt, bakt boller som vi har spist oss kvalme på, lekt og sunget, lest og vært ute med kjelken.
Altså alt som bør gjøres i en fastelavenshelg.
Mammastoltheten er i behold.




Riset blei lagd i hui og hast da det ikke kom noe ris fra barnehagen som jeg hadde forventet.
Nærmeste bjørk var utilgjengelig på grunn av snø, så det ble det første og beste vi fant langs veien.
Ikke hadde vi fjær i huset, og heller ikke noe krepp-papir....
Stoffrester, derimot, har jeg masse av.
Det fikk duge.
Bollene bakte vi sammen, og de fikk et heller, eh... Rustikt preg, kan man si.
Men de blei gode, selv om Cornelia likte melisen best.

(her har det vært karneval siden torsdag)

Så selv om mor er like sliten som da helga begynte har det vært verdt det, for husets blomsterfè/ sommerfugl/ Tingeling har hatt det superdupert og sovnet nettopp med et smil om munnen.
Tror jeg følger hennes eksempel veldig snart.
God natt :)

6 kommentarer:

  1. Håper og tror at du får sove godt og lenge. Det fortjener du etter helgens innsats! :)
    Det aller beste etter ei slik helg er den gode samvittigheten som siger innover en. DET er en god følelse!
    Her har jentene bakt boller sammen med tanten og fetteren i dag, så jeg "slapp unna". ;)

    Ønsker deg ei fin ny uke. :)

    Og du, jeg sier ja takk til avleggere, vet du.
    Takk for det. :)

    SvarSlett
  2. Så koselig det hørtes ut da. Du er en superkreativ mamma. Så flott fastelavensris, det vil jeg ha maken til til neste år. Flotters!!! Herlig liten Tingeling. Nå kan du puste ut, for du har virkelig bevist at du er Mamma med stor M:)

    SvarSlett
  3. Vel gjennomført

    SvarSlett
  4. Prøvde å legge inn en hilsen til deg i dagens innlegg jeg men dette var det jeg fikk beskjed om da:

    "Nye etiketter er deaktivert for dette innlegget av en bloggadministrator."

    Nydelig innlegg du hadde og de hvite krokusene var som en drøm.Gleder meg til å se deg spise hagehansker med ketsjup på:)))))

    SvarSlett
  5. Samme for meg som for naturglede

    Jeg flira godt av kommentaren om stemorens om ikke oppfyller forventninger, jeg danner herved en liten heiagjeng, og ser samtidig litt skarpt på deg og ber deg om å passe med både lys og næring :D Vil jo gjerne ha bilder av hanskespisende blogger... :D

    (men uansett åssen det går så tenker jeg at det kan bli en blomst i tide til frøken stemor i det minste... :D )

    SvarSlett
  6. Hehe, jeg har planer om å gi dem all den næring og det lys de kan begjære.
    Har ikke prøvd å så stemor før og ambisjonen er jo å lykkes og at de skal delta i frøken stemor-konkurransen - om det så betyr at jeg blir nødt til å lage et innlegg om hanskespising. :)

    Rart med det kommentarkrøllet, har sett på det og får ikke fiksa det, heller.
    Var noe tull da jeg skulle lagre før i dag også, får håpe det bare er et engangstilfelle, for det var irriterende.

    SvarSlett