søndag 14. juni 2009

Bryllupsdag og nye relasjoner

På fredag hadde vi brullupsdag.
Det er 5 år siden dette bildet blei tatt.


5 år som har gått kjempefort.
I anledning dagen kjøpte jeg en stor bukett til meg selv




Peon 'gardenia', ny favoritt, en jeg gjerne skulle hatt i hagen.
Og mens jeg fremdeles var i gave-til-meg-selv-modus, fant jeg det for godt å invitere en ny herre jeg har siklet på lenge inn i livet mitt for alvor.
Hils på Leonard;
-Leonard Messel-


Foreløbig har fornuften tatt overhånd hver gang jeg er blitt fristet til magnoliakjøp, og jeg har slått det fra meg som et urealistisk prosjekt siden jeg bor i sone H4-5, og egentlig ikke har noe egnet sted å sette en.
Men når man er på gaveshopping er det lov å være litt ekstravagant.
Så nå skal han bo her, og jeg skal gjøre mitt ytterste for at han skal
trives.

Ellers beggynner staudebedet mitt å ta form:


Det ser jo ikke noe særlig ut nå, men de som har anlagt bed før kan kanskje forestille seg hvordan det vil se ut om et år eller to.

Her er noen smakebiter av beboerne:





(salvie, klosterpeon, storkenebb, kosakkveronika, lammeøre, potterose)

Ellers har jeg plantet høstanemoner, scabiosa, astrantia, noen forskjellige storkenebb og andre gode gamle.
Tror det blir fint!

Men nå må jeg gå-
skal ut i hagen og grave et stort hull til Leonard.

God søndag!

12 kommentarer:

  1. Gratulerer med bryllupsdagen,koselig!
    Jeg kjøpte også pioner til meg selv i helgen ,selv om det ikke hvar noen spesiell anledning!

    SvarSlett
  2. Gratulerer med dagen. Så vakkert bilde da:) Lykke til videre, både med ekteskapet og Leonard:))))

    SvarSlett
  3. Tenk, fem år... Da har vel jeg vært gift i sånn omtrent tre år, da? Merkelig så mye fortere tiden går nå som vi begynner å bli gamle :)
    Hva slags lammeøre har du? Høy, lav, rød, blå? De derre høye med de hvite duskene i bakgrunnen kommer til å gjøre veldig mye av seg. Det er slike jeg har ved trappa mi, og de vokser ti cm om dagen om våren. Har forresten også en hel del "kratt" av dem ute i skogen bak huset, der folk har kastet planter fra hagene sine siden femtitallet. Det kan lønne seg å ta en tur med spaden baki her.

    SvarSlett
  4. Gratulerer. Jeg skal ta med noe lammeøre til deg . Mørk rød .

    SvarSlett
  5. Gratulerer med bryllupsdagen, og ditt nye "forhold" ;) Flott blomst du har på Frøken Stemorsblomst 2009!

    SvarSlett
  6. Gratulerer på etterskudd både med bryllupsdagen og han Leonard :) Håper han kommer til å trives hos deg!
    De pionenen var bare helt fantastisk vakre!!!!! Vet du om de finnes som hageplante også? Kunne tenkt meg en sånn...

    Klemmer

    SvarSlett
  7. Så flott at du sjekker for meg, fikk veldig lyst på de! Koselig at du kom en tur innom og la igjen noen ord inne hos meg Jonna :)

    Jeg la all fornuft tilside for 2 år siden og kjøpte meg en magnolia (stellata) selv om jeg har sone 4 (nesten opp til 5) her jeg bor. Vet du, den klarer seg som bare det!!!:) Den er jo fremdeles rimelig liten så det var ikke mange blomstene den kom med i år, i fjor hadde den bare knopper som ikke utviklet seg, det var nesten juleaften og bursdag på en gang for meg da den første blomsten åpnet seg...UTROLIG VAKKERT var det, den ligner på din: helt hvit og mere som lange "fingre i blomsten enn den tradisjonelle rosa som er mere tulipanformet...det var jo selvfølgelig den jeg hadde mest lyst på men den hadde bare sone 2 så det var bare å glemme! Men nå er jeg strålende fornøyd med akkurat den jeg har :) Dette vet du helt sikkert fra før men de trenger så MASSE vann når de er i voksefasen, det er visst for lite vann som er det som tar livet av de fleste magnoliaer ikke at det er for værhardt...

    klemmer

    SvarSlett
  8. Ja, de er nok kresne på at det ikke må være dårlig drenering!
    Det er vanskelig det der med motstridende informasjon men som du sier så får en bare bruke sunn fornuft og følge med på den :)

    Ønsker deg en flott helg Jonna,

    klem

    SvarSlett
  9. Gratulerer med bryllupsdag. Du var en cool brud. Lykke til videre...(O: Klem fra liten meg.

    SvarSlett
  10. gratulerer med bryllupsdagen, og gratulerer med seieren i Frøken Stemor :)
    Har sendt deg en mail anngående interviu om det passer :)

    SvarSlett
  11. Gratulerer med bryllupsdagen og gratulerer emd seieren!!!

    Ps så fin du er ;)Og nydelig kjole!

    SvarSlett
  12. Forsinket Gratulerer med dagen!

    Gratulerer også med seier i Stemor-konkurransen. Velfortjent!!!

    SvarSlett