fredag 16. oktober 2009

Så mye hadde jeg, så mye fikk jeg igjen

Eller var unødvendig stort.
Jeg kjøpte lenge stoff, ikke mye, men litt her og litt der- loppemarked, ebay, stoffbutikker når jeg egentlig bare skulle ha en rull med strikk...



For en tid tilbake satte jeg shoppestopp for meg selv, og kjøpte bare stoff til definerte prosjekter, ikke noe mer "dette kan jeg sikkert bruke til noe en gang".
I det siste har jeg fått gjort litt innhugg i lageret, siden jeg på grunn av en slitsom tennisalbue ikke får gjort noe særlig i hagen, og derfor heller har brukt tiden på diverse inneaktiviteter som ikke fordrer spesielt store fysiske utskeielser.
(Det synes på bloggingen også, grenser for hvor interressante innlegg jeg får til om luking og raking, og løksettingen er vel ærlig talt heller ikke særlig interresant før til våren)

Bunken over kom til unnsetning da jeg en dag så meg lei på å tømme hele skapet i gangen hver morgen i leting etter bittesmå votter og luer som passer den ene og den andre:



Tadaa!
Hedvig har romfarere, Cornelia pudler.

Noe fuskepels og en rest ullfilt blei til:



...hetteskjerf.
Alt for varmt å bruke enda, men blir deilig å pakke seg inn i når kulda setter inn for alvor.

Og så var det plutselig mangel på store nok pysjer til Cornelia.
Hun har en favorittpysj, det vil si en favorittpysjebukse som blir brukt i kombinasjon med avlagte topper etter sommeren.
Derfor, med utgangspunkt i nevnte bukse:



 Loppisdynetrekk ("dette kan jeg sikkert bruke til noe"- eksempel) får nytt liv.
Denne lagde jeg i stad, og tror jammen jeg skal lage et par-tre til med det samme.
Superenkelt, kjempesøt og høyst anvendelig!



(Liten blomst for å se forskjell på bak og fram.)

Ellers må jeg vise fram min nye nålepute.
En muffin, med innebygd målebånd!
 Den alene er jo nok til at jeg får lyst til å sy :)



God helg!

4 kommentarer:

  1. høres kjent ut dette med "stoffavhengighet". Jeg satte egentlig stoffstopp for flere år siden - og det gikk bra helt til jeg røk på retrostoffdilla i sommer. Da vi flyttet et par ganger grunnet salg av hus og leie - før vi flyttet inn her på gården måtte jeg jo nødvendigvis rydde i formingslagret. Ettersom jeg jobber på skole, ble MYE donert dit. Trendmessig hadde jeg gått videre etter 90-tallsstoffene som jeg hadde i lagret mitt.

    Så søtt med pyjamas - og god idé med rose for å se forskjell på foran og bak. Kanskje jeg skal kopiere idéen om retropysj-søm. Jeg har en liten niese på tre måneder som nok kommer til å få noen kreasjoner etterhvert.

    Ønsker deg og dine en god helg ;)!

    SvarSlett
  2. Sortering- soveklær og selvpleie . Så fin du ble med hetteskjerf . Jeg lar meg hver gang overraske over hvordan de fine stoffstykkene forvandles til anvendelige klær i en fei når du går igang . Flink er du . Nå går jeg ut i sola og klipper ned de nye buskene mine .

    SvarSlett
  3. Hei!Morro at du titta inn hos meg.
    Så mye flott du har trylla frem.
    Flott redesign,så søte nattbukser.
    Smart med poser til vantene.
    Ha en fin kreativ uke!Linda :))

    SvarSlett
  4. Fliiink søster!
    Av og til skulle jeg ønske at jeg likte å sy.

    SvarSlett