onsdag 21. oktober 2009

Materialsanking

I dag har jeg vært på matirialsanking.
Nå på høsten er det fint å plukke inn ting til diverse prosjekter man kan ta seg til utover vinteren med barna, julepynt, adventsstake, materialbilder, osv.



Det kan være mose, kongler kvist og kvas- hva som helst egentlig , er man kreativ nok finner man en bruk for det meste.
Denne gangen gikk turen til  Mjøsas bredd.




Det skulle sankes drivved (i den forstand det blir drivved i Mjøsa, det er noe med størrelsen og aktiviteten i vannet- den ikke er stor nok til at veden driver lenge nok og dermed blir "ordentlig" drivved, ser det ut til)


Viken II

Det er noe eget med slike grå  høstdager, kontrasten mellom alt det grå og de sterke høstfargene blir nesten litt uvirkelig.



Det var en fin tur, selv om jeg angret litt på at jeg ikke tok på meg gummistøvlene.
Mingus satte i alle fall pris på den lille utflukten.



Fangsten blei sånn passe.
"Ekte" drivved eller ei, skal vedde på vi får til noe fint med dette her:







5 kommentarer:

  1. Kjempefint. Jeg har også vært ute og sanket materialer idag. Jeg lager nok et innlegg om det etterhvert. Koselig å plukke inn kvister og mose, og tenke etter hva jeg skal lage. Nydelige bilder du viste. Ha en fin ettermiddag og kveld. Lykke til med den flotte rekveden din

    SvarSlett
  2. Takk for kommentar hos meg;)For da fikk jeg idèen om at i morgen den dag skal jeg også ned til Mjøsa;)
    Drivved eller ei..det er flott å kjenne på den friske høstlufta og være ved vannet;)
    Ønsker deg en flott kveld!

    SvarSlett
  3. Så bra at du har kommet deg på 3kolonne- bølgen;)
    Jeg slet med det samme som deg, men så vidt jeg husker så må du gå inn på "Oversikten" så importere fra din forrige 2 kolonnes-blogg..Du finner nok ut av det..lete, feile..også kalt "learning by doing";)
    Du har kommet langt allerede nå..og så er det så morsomt når man får til;)
    Lykke til videre

    SvarSlett
  4. Ja nå måtte ejg bare inn og kikke her du ;) Synd du ikke bor i nærheten så kunne du ha henta deg drivved i garasjen min men du får nok noe fint utav dette og du !

    Har dere ikke sol ved Mjøsa da..? Hmm, her er det fantastisk høstvær. Herlig!!!!

    SvarSlett
  5. Hallo jonna.
    Hvordan går det med deg?
    Vet du på Fjone ved Russvassdammen er det drivved i hauger og lass.
    Du får ta deg en tur dit når du er "hjemme" på besøk.
    Klem

    SvarSlett