onsdag 14. april 2010

Puh, hardt å følge med...!

Her har vi gått i månedsvis og lengtet etter vår, sol lys og bar bakke.
På to uker har det gått fra tre desimeter snø på plenen til en og annen liten etternølerklatt som klamrer seg fast hist og her 


Nå går alt plutselig i rekordfart,
og jeg klarer simpelthen ikke å få med meg alt som skjer der ute.


Mesteparten av våken fritid blir tilbragt utendørs, og  vi har trappa og hagen full av hunder og katter og stemorsblomster, trehjulssykler, hageredskaper og barn.
Vi vasker og tørker gummibukser opå daglig basis, og har sølt ut bortimot en liter såpeboblevann allerede.
Da er det vår.


Ting og tang tyter opp av jorda (mest tang), og vi har som alle andre krokus, våriris, tulipanspirer, blåveis osv. osv.
Og rabarbra, så klart.


Vi har beskåret/maltraktert (Vet ikke enda, det er første gang vi gjør det) noen epletrær,
 sitter ute på trappa til det blir mørkt og bare puster.
Luker litt.
Planlegger og fabulerer.
Det er vidunderlig!


Men det mest vidunderlige av alt, sånn i hagesammenheng, er at  Leonard lever!
Han ser ihvertfall ganske levende ut.
Til tross for lange perioder med 25 minus og vel så det, null beskyttelse, og et relativt alvorlig overgrep begått av rådyr, som etter hva jeg har hørt ikke engang liker magnolia
Men det er dem-det vet jeg, for de har lagt igjen visittkortet sitt.
"Mamma, se, en bæsj!"
"Ikke ta på den!"
"Neida, jeg skal bare kikke litt."
 (pirk, pirk)

Jeg er helt over meg av hagefryd, og om han overlever dette lover, lover, lover jeg at han skal få på frakk til neste vinter.
For en helt!

God uke videre til alle mann alle.

4 kommentarer:

  1. "Pirk, pirk". Hihi.

    Oi, ordbekreftelsen min er tabosco! Det er jo nesten et ordentlig ord!

    SvarSlett
  2. Du høres ut omtrent som jeg føler det , bortsett fra hund og barn. Derimot har mannen vasket den ene bilen sin , og satt den på Finn.no ---og vasket og polert min!!!! Hver dag skekker jeg at rådyra ikke har gnagd på knopper og skudd . Gratulerer med at Magnoliaen har overlevd.

    SvarSlett
  3. Jeg skjønte ikke hva de røde klumpene var . Jeg har ikke rabarbra , ser du.

    SvarSlett
  4. jeg juuuubler: hurra for leonard messel'n din!!:)
    jeg husker hvor spent jeg var på om min magnolia overlevde den første vinteren. det var LYKKE da jeg oppdaget at den hadde klart seg til tross for at den egentlig er alt for sart for sonen her jeg bor :) i fjor så blomstret den til og meg, 3 stor hvite NYDELIGE blomster... spent på om den kommer med blomster i år også. den skal visst ha enormt med vann. leste at det var mangel på vann som var årsaken til at de fleste går dukken, jeg har vannet min flere ganger allerede.

    nå er det tid for å køye tror jeg,
    nattaklem fra meg :)

    SvarSlett