fredag 9. april 2010

Stemor Bonanza

En kjapp opdatering, siden det etter hvert begynner å bli flaut å ha et påskeinnlegg øverst på bloggen.
Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen:
Hvis du synes det går tregt  med plantene i hagen din (eller i dette tilfellet på planterommet), er det bare å dra bort et par dager, så skal de nok få fart på sakene.
Det er jo en stund siden den første stemoren sprang ut her, men da vi kom hjem fra påsketur var det den reneste bonanza på planterommet:


Hobbit ice blue, søt, nett og skranglete, har fått plass på trappa sammen med forglemmegei,
blått er årets vårfarge her i huset
.

Familien Chianti F1 er i storform.
Pleier ikke være særlig glad i hverken storblomstret stemor eller fargeblandinger, men angrer absolutt ikke på at jeg sådde denne her.


Ellers så finnes det et helt bed med Monkey Business, en annen fin blanding som har vist seg noe ensformig og bestå hovedsaklig av 2 typer.
Men de er fine, og planen er uansett å separere dem, så det går bra.


Den blå i forkant her lukter for øvrig helt fantastisk, hvilket jo ikke er noe minus.
Ellers har jeg fått meg en liten hjelper  der nede:


Da jeg fikk øye på denne da jeg var på ranunkeljakt på Plantasjen, var det første jeg tenkte:
"Æsj, den er jo full av fluer."
Og så tenkte jeg:
"Hmmm....!"
Og resultatet; null småfluer på planterommet!

God helg!

4 kommentarer:

  1. Wow for noen stemorer. Kjempefine. Den fluespiseren er helt i tråd med din kreative og overraskende personlighet, spør du meg. Du er ikke hverken kjedelig eller forutsigbar.

    SvarSlett
  2. De stemorene skulle jeg hatt :) Jeg liker de jeg kjøpte også. Deilige farger! Jeg liker orange valmuer jeg, men de jeg har på siden min kan man kjøpe hos Thomson&Morgan. Jeg har bestilt, men jeg har ikke fått dem ennå. Deilige vår! Full sol i morgen også. Trallala...

    SvarSlett
  3. Hvilken glede det må være å møte disse når du kommer hjem fra påsketuren;)) Fantastisk flotte farger...kjempefine!!
    Jeg har sansen for den "hjelperen" din.
    Vi har hatt sol og varme her nord i mange uker nå...men langtfra noen vårlig stemning egentlig. Nå regner det..og mye av snøen forsvinner..men alle blomster må nok enda gjemmes bort innomhus en måned eller gjerne mer;)

    SvarSlett
  4. Jeg ELSKER Stemorsblomster
    og alle fargevariasjonene.
    Hver eneste blomst der hos deg er veldig nydelig. En vakker "symfoni".

    Og du,
    den siste her. Så kul! ;))
    Liker slike originaler, jeg. ;)

    SvarSlett