mandag 19. oktober 2009

Utfordring på frivillig basis

Jeg har tatt en åpen utfordring fra søsteren min , som i likhet med meg ikke er spesielt glad i slike, og da særlig ikke i å prakke dem videre  på folk.
Utfordringen er slik:

"1. Gå inn på Mine Bilder-mappen.
 2. Velg den 4. eller 7. mappen.
 3. Finn fram det 4. eller 7. bildet.
 4. Sett  inn bildet i et innlegg, og skriv litt om det.
 5. Utfordre 4 eller  7 nye, legg ut en link til dem du utforderer, og gi beskjed om utfordringen til dem."

Mitt bilde er nr.7 i mappe 7 og ser slik ut, etter litt maskering av tilfeldig forbipasserende:



Bildet er tatt i 2007, og er fra et arrangement i regi av det kinesiske miljøet i Norge som ville vise fram litt av det fine i kulturen sin, midt oppe i alt bråket om Kinas brudd på menneskerettigheter, som kom i kjølvannet av at Beijing ble valgt som vertsby for sommer-OL i 2008.
Jeg dro for å se, asiatisk kultur er tross alt fascinerende om man bare ser bort fra den totale bagatelliseringen av menneskeverd.
Hele arrangementet var dessverre en farse- en OL-reklame kombinert med apeller fra sinte mennesker som mellom linjene klandret verden for å urettmessig beskylde dem for ting som jo faktisk er helt sant.
(Nå blei jeg faktisk litt deppa av å tenke på det.)
Innimellom dette var det noen fine innslag som sverddans, sang, og altså denne paraden.

Jeg har ikke tenkt å sende denne videre, men utfordringen står fortsatt åpen til den som føler seg kallet.

1 kommentar:

  1. Spennende bilde da!! Og ikke så spesielt glad i slike utfordringer jeg heller så godt du ikke delte den videre, hihi

    Kos deg videre i høsten ;)

    SvarSlett