søndag 14. februar 2010

Morsdag over all forventning

Menn i blomsterbutikk kan være rett så festlig, men når det blir slike abnorme mengder av dem som det har vært de to siste dagene før denne morsdag/valentines-søndagen skulle man nesten ønske at de følte seg sikre nok til å plukke ut en passende gave på egenhånd.
Så alle damer, sånn til neste år på denne tida, kan dere ikke hinte klart og tydelig om hva dere kunne tenke dere bragt i hus om noen sånn tilfeldigvis hadde planer om å kanskje kjøpe deg noen blomster av en eller annen grunn?

Etter å ha pakket hundrevis av rose- og tulipanbuketter, orkidèer og noen dusin eføy på hjertebøyle og butikken bokstavelig talt var ribbet for alt med klorofyll, pakket jeg lørdag kveld med meg en  bunt med greinroser jeg hadde gjemt unna og dro hjem, vel vitende om at hjemme hos oss, der kjøper mannen bare blomster til kona si èn gang i året- og det er på bryllupsdagen.
Og det er helt greit for meg.


Men mannen i huset hadde ikke bare lagd den ostekaka han hadde fabulert om, han hadde også tatt turen innom  Èn trapp ned på Lena for å kjøpe meg en ting jeg ikke unnet meg sist jeg var innom, selv om jeg elsket den fra første øyekast.
At han husket jeg hadde nevnt den, og i tillegg gikk og kjøpte den til meg selv om han synes den er stygg, hadde jeg absolutt ikke ventet meg.
Snille mannen min!
Jeg er heldig, jeg.
Tadaa! La Krydderhylle mon Cher:


Selv om den har to karrydamer og det tydeligvis mangler en (pepper?), synes jeg den er uovertreffelig.
Vel, selve hylla er gaske stygg, den mangler noe som sannsynligvis har vært et "tapet" med naturmotiv (ser ut som noe alpeaktig med disig, blå himmel etter restene i hjørnene å dømme) bak damene, så den vil nok usentimentalt bli malt hvit- men de damene..!
I love! <3

6 kommentarer:

  1. Jeg også får bare blomster en gang i året av mannen min ;). Det er til bursdagen min - og da får jeg Märthaliljer. Det er egentlig den eneste mannegaven jeg "forventer" i løpet av året. Vi har ikke noe press på hverandre til å kjøpe hverken bursdag-, julegaver eller bryllupsdagsgaver. Det blir så mye, og vi har i grunnen alt vi trenger. Om vi får en god idé, så kan hende vi kjøper. - Og det trenger jo ikke være til en spesiell anledning. Heldgivis er vi like på det punktet. Så nei, vi har nok beina plantet på jorda ;).

    Så fine krydderdamer! De skjønner jeg at du falt pladask for.

    SvarSlett
  2. Lucky you! :)

    Siden finnes det nok også mange andre heldige damer, som nyter synet av sine nydelige buketter, pakket av deg... ;)
    Bra jobba!

    God ny uke!

    SvarSlett
  3. Jaha. Jeg fikk et "oi, sorry".

    SvarSlett
  4. Så fint å få blomster på bryllupsdagen . Hos oss husker vi så dårlig datoer . Men både ostekake OG gave ! WOW.

    SvarSlett
  5. Hihi..kan tenke meg de gutta kan være litt vel vanskelige ja..hihi...Men-.--å så fine blomster du tok med deg hjem igjen...super lekre.
    Men,....fikk du den kule krydderhylla av mannen...så snilt av ham da=) SYnes den var super søt.
    Ja du...ikke alltid heldig med funnene mine...og enig med du at de kan være rett så ufyselige de tingene man kan finne i bruktbutikkene. Men vi får vel bare lete da=) Skal si i fra om jeg finner frk Pepper til deg jeg=)
    Drops

    SvarSlett
  6. Koselig!
    Jeg fikk 40 tulipaner og kaffe på sengen av Den utvalgte på Valentinsdagen.
    Det er ikke vanskelig å være glad da:
    Klem

    SvarSlett