fredag 5. september 2008

Apèritif de jour: farine d'os

Mingus holder meg som oftest med selskap når jeg jobber i hagen, og under dagens løksetting var han mer engasjert enn vanlig, jeg brukte nemlig beinmel:


Mmmm, hva har vi her...?


Det lukter som... bein...? Nam! Men hvor er det?


Ikke grave, sier du?
Hva mener du med Narcisser- jeg kan jo helt tydelig lukte at det er BEIN!


Ok, ok, jeg kommer nå...
Skal bare snuse litt til på veien.


Jada, masa, du ser vel jeg er ute av bedet nå?
Har vel ikke dårlig tid heller...
Narcisser, pøh...

3 kommentarer:

  1. Det spørs om ikke Mingus kommer til å sjekke dette litt nærmere når matmor er opptatt med noe annet........
    Har satt løker de siste dagene jeg også, akkurat satt de siste nå.Begynte å tvile litt etter at jeg var ferdig med plantingen om jeg muligens har gjort helt feil jeg :0( Sto 10 cm ned i jorden og da tolket jeg BUNNEN av løken skulle være 10 cm ned i jorden!Muligens den skal være enda lengre ned, med andre ord 10 cm fra TOPPEN av løken.Huff a meg, får greie på det neste vår.Spent!
    Hadde lyst til å fortelle deg at jeg var for å se på blomster til brudebuketten i går :0)Det er enda litt under et år til bryllupet men jeg vil heller kose meg med forberedelsen enn å stresse med ALT på slutten.Blomster er SPESIELT viktig for meg også så jeg trenger god tid.Bestilte selvfølgelig ikke noe men fant iallefall ut hvor jeg skal bestille den og sånn ca hvilke farger og blomster jeg skal ha.Brudekjolen har noen detaljer som er i cognacfargede "steiner" som gjorde at jeg sleit litt med å finne ut selv hva som passet, godt med hjelp fra dere som kan faget:0)

    Ønsker deg en fin helg!

    SvarSlett
  2. Hei igjen :0)

    Fikk en flott award som jeg vil gi videre til deg, den ligger på bloggen min og venter!Den fører ikke med seg noen forpliktelser ang videresendelser, er bare et lite tegn på hvor mye jeg setter pris på bloggingen din :0)

    Klem

    SvarSlett
  3. Du, så søt den hunden din er!

    SvarSlett