onsdag 29. april 2009

Nytt familiemedlem!

Vi har fått katt!
Vi hentet ham hos Dyrebeskyttelsen som hadde tatt imot ham etter en dyrevernssak der en hel bråte med katter hadde blitt fraflyttet og etterlatt på en låve for å klare seg selv.
Etter hva jeg skjønte var moren så syk at hun måtte avlives, derfor er han flasket opp av mennesker.
Det vil si en veldig kosete og trygg katt som har tatt både hund og barn i sitt nye hjem på strak labb.




Han er rett under året og har bodd mesteparten av livet i et bur i kattehuset hos Dyrebeskyttelsen.
Jeg prøver å forestille meg overgangen fra et liv i bur på ca.2x3 meter som du deler med 4-5 andre katter til å plutselig ha fri tilgang til 150 kvadratmeter.
Og så det store utenfor.
Om 2-3 uker skal han få lov å komme ut for første gang siden han var bitteliten.
Det må jo være fantastisk!


Besøket hos Dyrebeskyttelsen gjorde veldig inntrykk- særlig de nyankomne kattene...
Syke og redde, noen var avmagret, andre hadde infeksjoner.
Jeg blir helt kvalm når jeg tenker på hva som bor i mennesker som utsetter dyr for sånt.
De har en liten Josef Fritzl i magen alle sammen, har de.

Skulle gjerne tatt med fler for å avlaste damen som ofrer det meste for disse dyrene,
men det holder med èn i første omgang.
Om jeg skal ha fler etter kvert er jeg ihvertfall ikke i tvil om hvor de skal komme fra.

4 kommentarer:

  1. Fin pus. Han er vel kastrert når han kommer fra omplassering? Håper Mingus og jentene er snille mot han.Katt er bra.

    SvarSlett
  2. Jada, kastrert, vaksinert og chippet.
    Og fiiin!

    SvarSlett
  3. Så vakker den er og så flott du henta den hos dyrebeskytelsen!!!
    Flere burde gjøre det!

    Lykke til med familieforøkelsen, tenk det å kune løpe fritt;) Endelig!!! Og lurt å ah den inne de første ukene, så den skjønner hvr den skal holde til!

    Hmm, nå ble jeg glad ...enda en katt lykkelig!!!

    SvarSlett