torsdag 7. mai 2009

Vår, hvitveis og bestemte barn.


Vår!

Det er utrolig hvor mye man får gjort når man har barnefri.
(Liker egentlig ikke ordet "barnefri", det får det å være forelder til å høres ut som en kjip jobb, og det er det ikke. Bare litt slitsomt i av og til)
I går var jeg alene hjemme, og før klokka var elleve hadde jeg fått klipt rosene, ryddet hagen for rusk og rask, priklet sikkert 70 zinniababyer, slappet av og drukket kaffe.




Det var fint å være i fred og alene, men det var også fint å få dem hjem igjen.
Da de kom ville Corn på blomsterjakt.
Jeg har et svare strev med å få henne til å skjønne hvilke blomster som kan plukkes og hvilke som aller helst ikke skal plukkes.
Heldigvis har vi hvitveis på tomta, og de kan hun bare forsyne seg av, så i går tok jeg henne med på befaring.
Resultat:

Fornøyd med fin bukett!


-itte mamma ta bilde, je vil! (hun snakker totning)
OK, sutring fungerer ikke.


Gi meg kameraaaa!
OK, OK, la gå- ta bilde, da.

Sånn :)

8 kommentarer:

  1. *Nikker gjenkjennende*. Er man småbarnsmamma er det i grunnen veldig altoppslukende. Pustehull er verdt gull, men alltid dobbelt glede å få de i fang igjen. Min eldste frøken blir tenåring i løpet av månenden - og jeg skjønner ikke hvor tiden ble av. Sønnen blir tenåring neste år. Prøver å tenke veldig positive tanker om å bli tenåringsmamma, men det er litt trist å tenke på at de ikke er mine SMÅ lenger. Alle aldre har heldigvis sin sjarm. Skal jeg noen gang blir bestemor, som jeg håper jeg blir, må de jo for pokker bli kjønnsmodne ;).

    Bestemte frøkner kommer langt i livet ;)!

    SvarSlett
  2. Søte lille blomsterjenta!
    Er det ikke rart at hun snakker dialekt? Jeg har tenkt på at om vi flytter til Sverige etterhvert, så får jeg jo svenske barn! Er ikke sikker på om jeg vil det... Sixten har allerede litt østfoldsleng på en del ord.

    SvarSlett
  3. Litt alene tid er alltid kjærkomment,slik at mor kan samle litt nye krefter.Har en bestemt liten frøken her også,men veldig herlig når hvitveis buketten blir stolt bringt med hjem til mor.

    SvarSlett
  4. Herlig. Jeg hadde med barnebarnet på snart tre i hvitveisenga i går. Han plukket blomster, og kastet dem ifra seg igjen, så lo han av det hele. Men vi fikk da med en stor bukett hjem også. Nydelige bilder du hadde:))))

    SvarSlett
  5. Men så var hun flik til å ta bilder også da....kjempeflink!! og det talentet har hun kanskje arvet et sted?
    Så flott å lese om denne kattepusen dere har gitt hjem til...jeg kjenner klump i halsen bare av å lese om slike skjebner!
    Gleder meg til å se flere bilder av ham...inne og ute;))
    Tussilago

    SvarSlett
  6. Je vart så gla da je les at væslefrøkna di talar totnig! Da er det helt greit å vara bestæmt... ;=)

    SvarSlett
  7. Ja småbarn er herlig emn godt med litt barnefri innimellom, lov å si det ;)

    Og ang det buskaset inne hos meg..Jeg aner ikke hva det heter emn pl er det ikke, lurer på om det er noe sibir et eller annet ;) har gule blomster og trekker no innmari til seg bier!!! me like;)

    ha en fin helg ;)

    SvarSlett
  8. hehe, nydelig :)
    (både blomst og barn ;) )

    Jeg var vill til å plukke blomster når jeg var liten, men jeg ville helst plukke de som ikke var i hagen, de i hagen var ikke like morsomme for de var jo allerede mors. Tror ikke mor hadde problemer med det (hun hadde derimot problemer med at jeg kom med haugevis av buketter, men det var mer en plass og rydde bort sak...)

    SvarSlett