mandag 1. februar 2010

Frøken Solslikk

Det er ny konkurranse hos Moseplassen, og denne gang er temaet:
 

Denne gangen skal jeg jammen delta, for en oppfordring til å bla gjennom sommerbildene kan man jo ikke la gå upåaktet hen, og det viste seg å være verre enn jeg trodde å finne en passende kandidat, for absolutt alt er sårt savnet og ser ekstra fint ut akkurat nå.

 
  

 Ikke at det var særlig mye solslikk i fjor sommer, jeg ser at på de fleste bildene er himmelen grå og blomstene har vanndråper på seg.
Jeg har faktisk ikke i skrivende stund enda helt bestemt meg for hvilket bilde som skal få lov til å representere sommerhagen min.
Kanskje...

  

...den fantastiske hurdalsrosa som bare tar seg til rette og steller seg selv, eller...

 

...den gule og stikkete rosen jeg vurderte å fjerne, men senere er blitt så glad i...? 
Solig nok, i hvertfall.
Nei.
Det må bli denne:
----------------------------------------------------------------------------------

Frøken Ustanselig

Frøken Ustanselig er en ivrig og pliktoppfyllende frøken.
Hun blomstret i ett kjør hele sommeren, gjennom sol, regn og vind- helt til kulda kom, så selv om hun ikke hadde noen hovedrolle i årets hagespill, får hun heder og prisen for beste birolle.


Hun går under flere navn: hagepoppelrose, .
og er en ettårig urt i kattostfamilien.
Hun blir 60–100 cm høy, har håndlappede, taggete blad og hvite, rosa eller røde blomster, 6–10 cm store. Hageplante som krever næringsrik jord og mye sol.
 Om disse kriteriene oppfylles, vil hun vise seg som en sann heltinne og et sommerminne å ta vare på.
---------------------------------------------------------------------------------

Turen i sommeralbumet gjorde godt, jeg hadde helt glemt hva det er jeg går og  venter på.
Det er kanskje lenge til sommeren enda, men det er faktisk ikke så veldig lenge til dette her :


Nå gleder jeg meg bare mer!

6 kommentarer:

  1. veit du, hagepoppelrose var en av drittsommerens heltinner her også, riktig struttet der den sto inneklemt mellom georginene :)

    Så flott at du er med, og så deilig å få en titt inn i bildearkivet :D

    SvarSlett
  2. Å, så fiiiiin! Jeg skal stemme på deg.

    SvarSlett
  3. Jeg vil også ha en slik ! Og rosene dine er bare deilige - og peonene dine husker jeg.

    SvarSlett
  4. fiiiin!

    gleder meg til alle hageinnleggene dine, lengter etter våren jeg...

    god ny uke til deg,
    klem

    SvarSlett
  5. Heisann!

    Flott sommerminner!

    SvarSlett
  6. Nydelig Frøken!
    Søt som sukkertøy... ;)

    SvarSlett