torsdag 18. mars 2010

Førstemann! (Eller førstemor om du vil)

Fuglene har lenge prøvd å overbevise om at det er vår med triller og sang og høy aktivitet i tretoppene.
Men når jeg sitter på trammen og lytter til dem og samtidig ser desimetervis av snø liggende på plen og i bed, klarer jeg ikke helt å la meg rive med.
Men se her, her har vi vårtegnet sitt!


I år sådde jeg stemor rett over nyttår med det i tankene at jeg ville ha stemor i blomst før de kom i handelen, og ha egenproduserte blomster å sette på trappa når det blir mildt nok.
Og det klarte jeg!


Denne lille her er førstemann, og det er massevis av knopper på gang nede på planterommet; så når det sånn ca. rett over påske forhåpentligvis blir temperaturer som tillater å ha stemor ute, vil jeg ha plenty!


Denne er en av variantene i mixen "Monkey Business" fra Rara Växter, en fin mix med avstemte, duse farger i lilla/blå/bronse/brune nyanser.


Hvor spesiell og spennende den er kan vel menes mye og mangt om, men akkurat nå er den definitivt den vakereste blomsten jeg har sett i hele mitt liv!

6 kommentarer:

  1. Tilfredsstillende når man har sådd selv - og ikke minst vakkert!! Ha en god dag.

    SvarSlett
  2. Åhhh så søt!!
    Bra jobba!!

    SvarSlett
  3. Nydelig liten blomst! Så flink du er som sår selv.
    Igi

    SvarSlett
  4. Neimen, har du virkelig sådd den selv og fått den til å blomstre allerede...Wow

    selv elsker ejg denne stemora, sikkert fordi det er så masse av den både vill og "dressert" der ejg kommer fra,)

    ha ei fin ny uke der nede, klem fra meg,)

    SvarSlett
  5. Så fiiin. Skikkelig klaff denne gangen. Kanskje det blir en til meg når du kommer på besøk her? Skjønner godt følelsen av at akkurat nå er dette den vakreste blomsten.Sånn kjennes det hver gang jeg har en ny bukett eller blomsterplante.

    SvarSlett
  6. Johanne: Klart du skal få :)

    SvarSlett