mandag 22. mars 2010

Hyllepapir og shopping


Tenk at litt hyllepapir kan gjøre så stor forskjell!
I fjor sommer kjøpte jeg noen ruller med lysegrønt polkadot-papir på Clas Ohlson som bare har blitt liggende på en hylle.
Altså på rull på en hylle i et skap.
Da jeg begynte på vårrengjøring på kjøkkenet slo det meg at mine ellers så fine skrå 50-talls overskap med skyvedører hadde litt slitte hyllekanter, og da fikk jeg endelig tatt meg sammen og satt det på.


Det blei kjempefint!
(om enn noe vanskelig å fotografere)
Med så fine "nye"skap må jeg jo ha noe nytt å putte inni også.
Og ingenting passer vel bedre ti lysegrønt polkadotpapir enn melaminboller fra Rice?
Det ble en skuffende handletur til Oslo hvor jeg oppdaget at
Grünerløkka  ikke er hva det en gang var, og at alle jo var utsolgt for det jeg ville ha da jeg først fant butikker som førte merket.
Jeg synes fremdeles det er morsomst å shoppe i fysiske butikker med ekspeditører, med penger, poser, vonde føtter og overpriset lunsj på hypet cafè i oppskrytt bydel. inkludert i opplevelsen.
Men jeg fant altså ikke det jeg hadde lyst på, og måtte ta til takke med vonde føtter og overpriset lunsj.
Ikke helt det samme.
Vel, da er det bare en utvei: 
nettshopping.
 Annajohanna hadde akkurat det jeg var på jakt etter, ...:


til meg (Jada. Mer pasteller. Blir vel lei snart) , og....



...til barna.
(Bildene er lånt fra Annajohanna.no)
Hurra!

Kanskje neste bytur skal avvikles sånn: 
Gå rundt til man får vondt i føttene, og så spise lunsj på en internettcafè og handle derfra.
Eller handle på nett hjemme først, og så dra til byen og sitte på en benk i en park og spise is og se på alle som går forbi.
Gøy det og.

6 kommentarer:

  1. Fine fargeklatter,
    som gjør hverdagen litt morsommere,
    uansett hvor de kjøpes. ;))

    Og ja,
    det siste alternativet høres gøy ut.
    "Sett deg på en benk en times tid, og se på alle rare folk som går forbi", som det heter i sangen. ;)

    God tirsdagkveld! :)

    SvarSlett
  2. Eller bare gå til du har vondt i føttene uten å handle på nett først, og så kjøpe sjokomelk, rundstykke og banan på en dagligvarebutikk og sette deg på en benk for å spise det, mens du ser på alle som går forbi. Tenk så mye penger du sparer! :)

    Men det var fine pastellting.

    SvarSlett
  3. Jeg liker ikke å gå i butikker, så kanskje jeg burde begynne å sjekke nettet jeg også. Jeg finner aldri noe når jeg skal ut og handle, det er er alt for mye å se på der ute i den store verden.

    SvarSlett
  4. Hihi, syns du skal satse fullt og helt på nettshopping jeg;-) hihi

    Ha en flott påske!!

    Klem fra Johanna

    SvarSlett
  5. Hei! Jeg bare lurte på hvordan du festet du hyllepapiret? Noe hyllepapir er selvklebende, men det viser det seg at dette fra Clasen ikke er.

    SvarSlett
  6. Brukte bare dobbelsidig tape, jeg.
    Brettet inn kantene og tapet fast.
    Funker fint enda :)

    SvarSlett