fredag 24. oktober 2008

I dag: stolper (Postwatch Friday)

I dag da Hedvig og jeg skulle ut og trille en tur i det fine været og lufte den nye strikkejakken hennes (som jeg ikke er reint lite stolt av, se her!)


(På respatexbordet)


(detalj erme)


(detalj knapp)


(med baby inni)

Vel, tilbake til poenget.
Vi var ute og gikk tur, og plutselig la jeg merke til hvor fine alle stolpene i bakken vår er.

(lykte-/telefonstolpe)

Man legger liksom aldri merke til stolper, de bare er der.


(telefonstolpe)

Oftest har de en funksjon, og derfor tenker man sjelden på dem som annet enn noe som bare står der fordi det er nødvendig.


Jeg ser ihvertfall ikke ofte to ganger på en telefonstolpe eller høyspentmast og tenker:
den var jammen fin.

(høyspentmast)

Men i dag var de mer tilstede enn vanlig, nok til at jeg stoppet opp og studerte dem, jeg fant det til og med for godt å gjøre et prosjekt ut av å fotografere dem alle sammen.



(naboens skigard, kanskje ikke helt stolpe, men nærme nok)

Kanskje var det solskinnet og den klare høstlufta som fikk meg til å legge merke til dem idag, kanskje mammamodusen min får meg til å se andre veier enn jeg vanligvis gjør; ikke vet jeg.


(telfonstolpe med dings på)

Jeg synes i alle fall de fortjener en presentasjon.



(utelyset vårt)

Så da fikk dere det.


(en som ikke bryr seg det spor om stolper)

7 kommentarer:

  1. Det aller fineste her er den skjønne tulla di da! :)))
    Jakka ble veldig fin.
    Det er koselig å kunne ta på babyer egenproduserte plagg.
    Sjarmerende det.

    Stolper i flere varianter, slik som du presenterer dem her, er fint. Men, ofte når jeg skal knipse bilder av solopp - og nedganger, ja da er de i vegen.... ;)
    Kanskje jeg må endre fokus. Hehe.

    God helg til deg og din familie.
    Kos deg med snuppa og babyen. :)

    SvarSlett
  2. Å, så søt hun er! :) Mindre snørrete nå?
    Jakka er også fin, den er jo grønn(-aktig)! Ja, og stolpene var ikke verst, de heller.

    SvarSlett
  3. Hei og takk for sist! Veldig hyggelig å se at dere er så flinke til å ta vare på både husets og hagens egenart. Flotte strikkeplagg og dekorative stolper. Neste gang vi treffes håper jeg at Hedvig er våken så jeg kan hilse ordentlig på henne.

    SvarSlett
  4. For en nydelig liten skapning da :-) mye vakrere enn de stolpene i alle fall :-)))

    Ha en super søndag

    SvarSlett
  5. HEI :O)

    Så nydelig lite nurk!Strikkejakka var KJEMPEFIN, så dyktig du er :o)

    Klem

    SvarSlett
  6. Selv er jeg ikke så glad i stolper - dvs jeg liker vel ikke stolpene så verst, men synes ofte at det som henger mellom dem er plagsomt for øyet.

    Den lille i det nydelige strikkeantrekket derimot, var en fryd for øyet. Sukk så søt.

    ... Og pelargoniaen på bildet hos meg, var Dronning Ingrid :-)

    SvarSlett
  7. heisann, ser jeg glemte å kommentere denne.
    Så flott jakke! og baby!
    Og for noen praktfulle bilder du har tatt :D

    Og den dukkefilmen over her var helt ny for meg, så artig da!

    SvarSlett