torsdag 23. oktober 2008

Vind, vær og ammetåke

Forrige uke tenkte jeg at jeg måtte komme meg ut og ta noen bilder av de fine høstfargene.
Vi hadde strålende vær, og fargespillet var utrolig.
Men som de sier her oppe; det tar tid å værra totning, og ammetåka lå så tjukt at jeg ikke fant veien ut den dagen, den ligger faktisk såpass tjukt at jeg faktisk får gjort svært....
Vel, ingenting.
Dagen etter begynte det å blåse, og da mener jeg virkelig blåse.
Baby Hedvig er fremdeles liten og var så jeg ville ikke ta henne ut i ruskeværet, og da vinden la seg noen dager etter, var det ikke så mye som et løv igjen på trærne her oppe.
Ihvertfall ikke av de fine.
Heldigvis for meg er jeg glad i stammer, jeg synes faktisk ofte trær er penest nakne.
Så det blir stammebilder i steden.



Litt høstfarger klarte jeg å finne, men det begrenset seg til

...nyper...


...og berberis...

Til min forundring var det fremdeles litt blomstring på gang også:


...kornblomst...


...den standhaftige blomstererten...


...Og en løvetann(!)...

Skulle gjerne gjort litt i hagen, men det får vente til jeg er i bedre form.
Foreløbig går dagene bort med å amme, nynne, og strikke babytøy.
Og drikke kaffe.
Og skifte bleier, vaske tøy, lage mat, rydde og leke med storesøster.
Og lufte hund.
Og...
Hmmm.
Kanskje jeg ikke gjør "ingenting" allikevel.

3 kommentarer:

  1. Takk for koselig kommentar fra deg, i ammetåkeheimen:-)) Flott du er der! Og ja, flere som liker trær uten blader,og liker stammer:-)) Vet ikke om du har vært inne på fotobloggen min, men der har jeg og noen bilder av trær jeg også. Syns det er så flott når en kan "se" langt, når bladene er borte...Og så mange flotte stammer det finnes.

    Får du til å drikke kaffe du da? Det kunne ikke jeg i denne ammetia. Kaffe er kjempegodt!! Nyt stunden og nykommeren. KOS DEG/DERE:-)))
    Klem

    SvarSlett
  2. Fine sta-sta-sta-stammebilder Jonna.

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder ble det jo likevel:)

    SvarSlett