onsdag 26. november 2008

Holidays are coming...!

Vel, kanskje ikke akkurat i ordets ène forstand, at det snart er ferie, ihvertfall ikke for meg.
Jeg skal nemlig tilbake i jobb fra neste uke av og har sagt ja til å jobbe i romjula.
Men i den andre betydningen, høytiden nærmer seg, ja dèt er det ingen tvil om.


Jeg kjenner at jeg gleder meg skikkelig til å finne fram julepynten, men har kommet fram til at det er greit å vente til første søndag i advent, slik som "reglene" tilsier.
Men noen svibler har jeg da unnet meg, de er jo perfekte i "jeg-vil--pynte-til-jul-men-ikke-pynte-til-jul"- situasjoner som dette.


Jeg synes røttene er det fineste på svibelen, så her i huset står de selvsagt i glass.
Selve blomsten lukter for sterkt etter min smak, og den har en så ensartet form fra plante til plante at jeg synes den blir litt kjedelig, rett og slett.
Aldri noen overraskelser med en svibel, man vet akkurat hva man får.
Når man skal lage "hatter" til dem derimot, og grabber til seg første og beste avis og ruller sammen kremmerhus uten å sjekke hva som er på sidene, kan hva som helst dukke opp.
I år:
Reklame for en tenefilm om en giraff, et julemotiv (faktisk), og min favoritt:



Diego Maradona.
Ikke veldig julete, men gjør nytta si.
Han ser usigelig sliten og trist ut på bildet, og uttrykket minner meg faktisk litt om Jesus på korset slik han ofte er fremstilt i kunsten.
Så om en legger godvilja til er det kanskje litt julete allikevel.
(Eller vent... kors-affæren var jo i påsken. Skitt au, samme hovedperson)

En mere julete aktivitet jeg har bedrevet i dag er å lage skisse og prototyp på årets
til-og-fra-lapper.
Siden jeg liker reinsdyr bedre enn nisser, og Bambi-feberen fremdeles herjer i huset,
blei det selvsagt motivet.



Planen var å lage enkle papirklipp og lime farget silkepapir på baksiden.
det hadde jeg ikke i huset, så jeg prøvde med en julepapirrest fra i fjor:


Tror jeg skal gå for mørk farge på selve klippet, brun eller svart, og lysere farger på bakgrunnen.
Dette er som sagt prototypen, og med litt justeringer tror jeg designet kan bli bra.
Ut og handle materialer i morgen, tenker jeg, så får vi se om det blir noe stell på sakene!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar