lørdag 4. april 2009

Hagens første blomst!

Sesongens første blomst;
Hurra, da er det i gang!
Siden vi fremdeles har mye snø har jeg ikke sett noe til irisene som var først i fjor- men denne lille blåveisen står noe bedre plassert, og lyste opp som en blå liten lovnad om vår.

Så herlig, og for en fin start på påsken!

Ellers har overvintringen av diverse veranda-yndlinger gått over all forventning, H. Syriacusen som knapt rakk å blomstre i fjor står med knopper alt, og Passifloraen som for 3 uker siden hadde ett eneste brunt blad slo på stortromma og åpnet sin første blomst i dag:


I tillegg har jeg drept bare èn pellis, og har sådd det mitt lille spirerom (eller spirehylle) kan romme, så det ser det ut til å bli en knallåpning på hagesesongen så snart det blir mildt nok til å begynne å flytte ut.
Lykke!

4 kommentarer:

  1. enig med deg at det er herlig at våren og bomstene begynner å komme.Syntes vinteren har vert ekstra lang i år.Har forsøkt en slik passiflora noen ganger jeg også,men får det liksom ikke helt til.God påske

    SvarSlett
  2. åh så deilig! <3 gleder meg til jeg ser den første her!

    SvarSlett
  3. åååå så heldig du er , så nydelig ;0)

    Og ja, våren er lykke hadde det bare ikke vært for all denne snøen ;0)

    Lørdagsklem fra meg

    SvarSlett
  4. Morsomt med blåveis i hagen. To av mine tuer hadde også blomster i går. Nydelig å se. Kos deg videre i våren:)

    SvarSlett