søndag 19. april 2009

R.I.P., greinsaksa mi...

Greinsaksa mi avgikk i dag ved døden.
Årsaken var materialtretthet, og dens endelikt var duftskjærsminen.



R.I.P

Den har vært med meg siden bursdagen min i fjor, bragt in hus som en gave fra min mor.
Jeg oppdaget fort at dette var mer en kvistsaks enn greinsaks, den krenget og vred seg om den måtte bite over noe tykkere enn en centimeter eller to.
Allikevel blei jeg litt trist da den takket av her i dag, jeg hadde jo ikke rukket å ta stikkelsbærbusken!




Jeg var på vei bort til bærbuskene da jeg la merke til den.
Inspirert som jeg var , jeg klarte ikke å dy meg da jeg så den tykke, gamle greina midt inne i duftskjærsminen.
Den måtte bort!
Nå!
Og, SNAP!
Jaja, det gikk ihvertfall fort.

Neste gang går jeg for Fiskars.

7 kommentarer:

  1. Huff og huff for håpe du får en ny saks i hus.Veldig kjekt med utstyr som virker slik det skal.Har vert en herlig vår dag her også,tilbringt mye tid ute i finværet.

    SvarSlett
  2. Ja en god saks er alfa omega ;0)

    Nyt våren ;)

    SvarSlett
  3. En merker etterhvert materialtretthet ja ;) Har slitt ut mange jeg, og gleden er at en sånn saks kan en kjøpe igjen frisk og rask ett år av gangen. Værre er med en selv.. Men, rust er og vakkert:))

    :))

    SvarSlett
  4. Uff da...
    SKulle vel holde lenger enn det vel...
    Det er så kjedelig når man skal ut å gjøre noe så vips...ødelagt...
    Jepp Fiskars er kanskje tingen, men du....de brekker de og..spør meg...
    Ha det så fint i din herlige blomstereng...

    SÅ vakre bilder du viser her synes jeg..Jeg har ikke en krokus jeg...så for neste år ønsker jeg sterkt å planlegge hagen bedre slik at jeg kan se små herlige løkblomster vokse opp...

    Drops=)

    SvarSlett
  5. Du må nok invester i en fiskarssaks. Jeg kjøpte en i dagligvarebutikken, og den er fin for barnebarnet på seks. Han klarer å klippe litt gress-strå med den:))))

    SvarSlett
  6. du jeg har ett lite så-problem her. hehe. jeg har sådd cherrytomater og markjordbær i samme sånn grønne boks. det er bare det at på markjordbærfrøene så står det at de skal stå mørkt og varmt til de spirer, men det står ikke noe om mørkt på tomatene. eeep. :s hvilke skal jeg ta hensyn til? det står at markjorbærene spirer sakte så det er kanskje best å behande de slik det står, men stakars tomater da om de trenger lys for å spire. hehe.

    SvarSlett
  7. Hvor får man kjøpt markjordbærfrø? :)

    SvarSlett