tirsdag 2. mars 2010

Håpet er lysegrønt

Og det er bloggen min blitt i dag også :)
Det er jo ikke slik at vi går og håper på at våren kommer, for det vet vi jo alle at den gjør.
Det er vel mer desperat lengsel og trang til litt sol og varme og bar bakke som driver alle til å leite fram bilder fra i fjor og poste "snart..."-innlegg.


Jeg skal ikke være mer fin på det enn at jeg kaster meg på bølgen.
Jeg føler det kanskje er litt tidlig å lengte etter bugnende georginebed og sånt, men dette her er det faktisk ikke så lenge til.


Bildene er tatt medio april i fjor, og det er faktisk mye kortere til enn det tidsrommet i vinterens tegn vi allerede har lagt bak oss.
Jeg  setter mye mer pris på disse aller første vårtegnene enn på bugnende sommerbed, for når den tid kommer har jeg blitt blasert og begynt å ta varmen som en selvfølge, og glemt alt om hvor hard vinteren er.
Når det har vært sommer en stund, er det helt greit med høst.
Og når høsten kommer (begynner nesten å lure litt på meg selv når jeg tenker på det nå) gleder jeg meg faktisk til vinteren, og.
Faktum er det at jeg liker vekslinger i årstider mer enn årstidene selv.
Da får jeg nemlig følelsen av at verden går fremover.
Uansett.

3 kommentarer:

  1. HEI!

    Det er noe helt spesielt med de første vårblomstene.
    Det er bare starten på hva resten av årets faser vil gi oss. Kanskje det er noe i det du sier, at vi tar det som en selvfølge, selv om det er et under hver gang.
    Ha en fin uke!:)

    SvarSlett
  2. Fantastiske bilder...farger!! Slike blir jeg glad av å se på, så jeg tar gjerne imot flere vårtegn fra deg! Ja, det går fort mot vår nå..og jeg gleder meg til alle fargene kommer. Vinteren er også flott..men det er jo alltid godt med det man lengter etter;)

    SvarSlett
  3. Du så flott! Snart kommer krokusene i år også. Glær mæ!
    ha en fin marsdag:))

    SvarSlett