fredag 26. mars 2010

Bursdagsbukser

Jeg har lekt sydame igjen, og er kjempefornøyd!
Denne gangen er det bursdagsgaver til to små venninner av familien som fyller 6 år om ikke så lenge som står på plakaten
 Disse buksene har jeg sydd et par ganger før, og nå begynner det å bli på stell!


Mønsteret er fra hefte nr. 20022 fra danske Onion, lett modifisert. 
Den er enkel å sy selv om den har buede gjennomskjæringer istedenfor rette sidesømmer, og er kjempesøt på.


Det eneste jeg synes er vanskelig er å sy på kanten nederst på beina, så der bare putter jeg på et par cm. ekstra, bretter, syr, og setter i en strikk.
Funker like bra, så lenge buksa er ensfarget.
Litt ekstra pynt må man ha når det er bursdagsbukser:


Røde detaljer og stikninger (selv om jeg og min Janome Indigo 14 sliter litt med akkurat dèt)
Og selvfølgelig sløyfer.
Med Polkadots.
Når jeg tenker meg om har jeg faktisk kanskje sydd bukser til moren og ikke til barna, men får håpe de faller i smak hos mottagerne også :)
(Nå har du ihvertfall noe som matcher sofaen din, Siw!)
Jah, det blei fint!

2 kommentarer:

  1. Jeg blir altså så imponert når folk er så flinke til å lage ting selv, for der er jeg håpløs altså.
    Takker for hilsen på siden min, det er alltid hyggelig når noen legger igjen norn ord:) Kommer til å titte innom deg igjen:) Klem og god helg

    SvarSlett
  2. Buksene ble kjempefine. Jeg er imponert.

    SvarSlett