lørdag 8. mai 2010

Pellis Love anno 2010

I dag dukket den første blomsten opp på årets "hjemmelagde" pelliser!
Joy!


I år falt valget på slyngpelargonien "Summertime Lilac", og i motsetning til hva jeg hadde hørt har den vært lett å dyrke fram (ett av fem frø som ikke spirte, men dog), og plantene er i ferd med å vokse seg kraftige og fine.


Jeg gleder meg til å sette dem ut i sola, for det ser ut til at de vil få noen flotte tegninger på bladene.
I fjor dyrket jeg fram flotte "Black Velvet Appleblossom", 
men grunnet ekstrem kulde og en dør som slo seg og blei stående på gløtt, døde nesten alle pelargoniene mine i vinter, inkludert denne.

Black Velvet Appleblossom

Vel, jeg fikk reddet et enkelt blad i toppen av den frostskadde stengelen, så kanskje det enda er håp.
Nå kan sommeren bare komme!

1 kommentar:

  1. Jammen var det flotte blad på den "pellissen" du mista !! Likte innlegget du hadde nedanfor. Så artig å finne uoppdaga element i hagen, som den gangstien. Viktig å ikkje setja seg for høge mål med hagen. Det skal jo vera gøy !! Fortsatt go`helg !!

    SvarSlett