søndag 6. juni 2010

Frøken stemor 2010

Nå er det tid for ny Frøken Stemor-kåring, og jeg må selvfølgelig være med i år også.
Egentlig burde du delta også.
Regler og sånt finner du her:

 

I år har det vært vanskeligere enn tidligere å finne en kandidat.
Siden jeg har fått dilla på stemorsdyrking var det ganske mange verdige å velge mellom, men man må jo velge bare èn.



Selv om det var mange å plukke av, var valget allikevel ganske selvfølgelig når det kom til stykket.
Så klart må man gå for den ène som har det lille ekstra spesielle som de andre, om enn så vakre, mangler.
Årets kandidat kom ut av en mix-pose ved navn Monkey Business som skulle bestå av 3 sorter.
Av de mange-og-tjue plantene var det ca. 50/50 av to sorter, og bare 
èn eneste
   var av denne tredje typen som, spør du meg, er den fineste av dem alle.


Fargen er vanskelig å sette fingeren på, og det er umulig å rettferdiggjøre den på bilder- den subtile overgangen mellom lilla og brun er nesten litt uvirkelig;
og synes best i gråvær.
Det har vi lite av om dagen, men jeg lar henne likevel prøve seg i konkurransen om tittelen
Frøken Stemor 2010

Ta vel i mot min kandidat
kulørkunsteren
Violet Brown 

Voilà!

3 kommentarer:

  1. Nommen!
    Skjønn og vellpuddret frøken det der :D
    Genialt at du er med og forsvarer tittelen, en meget verdig kandidat :D

    SvarSlett
  2. Næææææææ....... Fin!

    SvarSlett
  3. Fine blomsten-- og fiiine bambi.

    SvarSlett