mandag 30. juni 2008

Hjem, kjære hjem

Det beste med å reise bort er som kjent å komme hjem igjen.
Og sånn reint bortsett fra at huset er like rotete som da vi dro, det fine men ubrukelige 50-tallskjøleskapet vårt hadde bestemt seg for å defroste seg og mangoen jeg glemte igjen i fruktkurven var blitt nesten flytende, var det herlig å komme tilbake fra slitsomme Oslo og spankulere litt rundt i hagen og se hva som hadde skjedd i løpet av de siste dagene.
Det er utrolig hvor mye mer som synes å skje på 3 dager når du er borte enn når du er til stede.

Det første synet som møtte meg var denne massakren:


Jaja, de var pene så lenge det varte, og snart er det fine frøkapsler der i stedet.

Noen små men fine liljer hadde karret seg opp i buskaset:



De lyserosa peonene står, eller rettere sagt ligger, i full blomst siden sist- så dem kutter jeg heller av og setter i vaser, ingen vits i at de ligger der på bakken hvor vi ikke ser dem.


Her i selskap med skogskjegg:


Den stakkars rosebusken ved hushjørnet som jeg endelig har klart å befri fra noen svært standhaftige rosesikader har klart a mane nok krefter til å presentere noen blomster:


Betlehemsstjernen har begynt på ny frisk:



Ellers begynner det spiselige i hagen så smått å friste:



Mmmmm....


Solbærene har begynt å få farge, og...



Margertene har endelig begynt å blomstre.
Disse gleder jeg meg til!

Konklusjon:
Hvis jeg synes noe ikke gror fort nok, er det bare å reise bort i 3 dager- hagen jobber jo dobbelt så hardt når jeg ikke er her.

2 kommentarer:

  1. Hihi, artig du ja men faktisk sant! Sist jeg var bort ei helg hadde humla mi blitt dobbelt så svær!

    Og takk for rabarbratips igjen, men i denne omgang holder det med saft. Må lage en porsjon til, den var jo superduper jo!!!

    SvarSlett
  2. Hei Jonna!

    Så moro å finne fram til bloggen din! Du er virkelig godt i gang med hagen din. Det må være spennende å oppdage nye planter etter hvert som sommeren skrider fram. Jeg håper dere kommer på hagevandring hos oss snart.
    Helen

    SvarSlett