tirsdag 17. juni 2008

Rabarbrasaft og den første peonen

Inspirert av mitt eget navnevalg på den nye bloggen, en stor kaffe latte og en blogg jeg kom over på hageblogger for en tid siden (som jeg dessverre ikke husker navnet på så jeg får kreditert henne skikkelig), brukte jeg kvelden i går til å lage rabarbrasaft.
Har aldri gjort det før, men den blei faktisk så god at den drikkes av glass med stett.

Gjerne sammen med vannmelon, sittende i en god stol mens man titter opp på dette:

(fuchsia "applause")

Ellers har peonene endelig begynt å åpne seg, og de er mye finere enn jeg våget håpe på:


Denne har fått plass i en vase i stua hvor den kan stå og pene seg på peishylla så jeg har noe å se på de korte øyeblikkene jeg oppholder meg innendørs om dagen.

Fant noen stokkroser på den lokale blomsterbutikken for et par uker siden,
og kjøpte med noen for å se hvordan de gjør seg- de frøsådde fra i år kommer jo ikke før til neste år.

Trodde jeg hadde myrdet dem (glemte å vanne borti kroken der de står), men så kom regnet, og nå er de blitt riktig så pene, om enn ikke så høye at de trenger noen stokk...





3 kommentarer:

  1. Lekre bilder og lekre blomster :), en blogg man bli glad av. Sånn er det vel med oss som er hagemennesker.

    Tusen takk for koselig kommentar i bloggen min, har faktisk en Paton`s Unique som står til roting, hvis den roter seg skikkelig kan jeg jo evt gi den beskjed (hvis du var intressert?)

    SvarSlett
  2. Pionen er vakker. Jeg hadde noen kjempedigre stokkroser i fjor. I år er de små og puslete. Lurer på hva som skjedde eller om det er planter som kommer som førsteårsplanter? Det er ikke alt jeg skjønner i denne haven bestandig. Dine stokkroser var nydlige blomster på. Hanne

    SvarSlett
  3. Det første bildet sier KOS. :)
    Og blomstrene. Vakre.
    Har sådd Stokkroser i år. Og må nok vente med blomster, som du sier.
    Men, den som venter på noe godt... ;)

    SvarSlett