lørdag 9. august 2008

Ny klematis

Siden jeg har en hang til planter som klatrer og hagen min er blottet for sådanne, har jeg nå gått til innkjøp av min andre klematis.
Jeg holder meg foreløbig til enkle typer, og denne gang var det Polish Spirit som kom til gards .(kjøpt på salg på Plantasjen for den nette sum av kr. 59.- så om den kneler er det i alle fall ikke noe økonomisk tap)
I kveld har magen min og jeg vært ute og gravd et digert hull til den, tror nok det blir det siste digre hullet jeg graver denne sesongen, puh...!



Den ble plantet ved samme gamle syrinen som Ville de Lyon fikk plass ved tidligere i sommer, og jeg er litt engstelig for at det kanskje blir litt mørkt for den der; men om navnet, Den Polske Ånd, skal være en pekepinn, vil jeg anta at den er en beinhard og hardtarbeidende sjel som klarer seg gjennom både vinternetter og andre strabasiøse forhold (Hurra for generalisering, men basert på min erfaring med polakker er dette ofte tilfelle).

Vel vitende om at bilder av puslete nyplantninger (grønne) mot en bakgrunn av veletablerte bed og busker (også grønne) er dritkjedelige, presenterer jeg allikevel et bilde av den lille helten...


...der den tappert streber mot målet.
Go Poland, go!

Ellers kom jeg over enda en hardt arbeidende, liten plante mens jeg var ute og grov i hagen:


Denne blomstererten har faktisk vokst seg under barken og ut igjen, ikke dårlig.

Borte ved garasjen fant jeg dette:


Mannen min skrur bil.
Han har 3 amerikanere han jobber på når han har tid- og etter dette synet å dømme har han kanskje ikke fått skrudd så mye han hadde planlagt i sommer...?
(-Hva feiler det bilen? -Villvin i manifoilen, serru, vanlig her på Toten, det)
Vel, sånn blir det jo i perioder, med jobb, småbarn og en lettere utkjørt gravid kone å avlaste i tillegg...
Flinke mannen min, han er en helt!






6 kommentarer:

  1. Klematis har jeg ikke selv, men jeg skal gå til innkjøp av noen. Snart. Plantasjen høres ut til å bli mitt neste mål over helgen.

    Fascinert over magen din. Skyggebildet var stilig da.

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  2. Så fine bilder du viser! Morsomt det siste bildet :0) Jeg har akkurat oppdaget bloggen din, men nå har jeg lagt deg til i blogglisten min, så da blir det flere besøk hos deg :0)

    SvarSlett
  3. Du kan få den hos skovlycollection.no Der har de også flere lignende rammer. Den med blomster koster kr 127,- ikke så veldig ille det ;0)

    SvarSlett
  4. hihi, du har virkelig funnet frem til noen festlige motiv da. Morsomt å se magen din - flott bilde, og jeg må si jeg heier litt på den klematisen din jeg også :)

    SvarSlett
  5. Hei Jonna!
    Så flink du er til å skrive, til å finne morsomme detaljer å fotografere og samtidig gi mannen rosende ord.
    Storkoste meg over innlegget ditt.

    SvarSlett
  6. Å så fiiiiiin blogg du har, her kommer jeg til å komme innom ofte.Siden jeg er veldig svak for erteblomster så falt jeg jo pladask for bildet du hadde tatt- livskraft.Nydelig bilde av deg foran treet :0)

    Har plantet 4! clematis i hagen i sommer, håper de kommer til å like seg hos meg.Lykke til med din nyinnkjøpte også.

    Kveldshilsen

    SvarSlett