fredag 15. august 2008

Stikking og strikking- nå er det høst



Nå er det faktisk ingen tvil lenger, det er høst her på Toten.
Opplest og vedtatt.
Sikre høsttegn:

1. Jeg har laget ny folder i fotoalbumet som heter "høst2008"

2. Vi har hatt haglstorm


3. Bær på alle busker


4. Høstfloks


5. Snart eplekaketid!


6.Jeg har begynt å strikke igjen


Endelig fått ferdigstilt en barselgave jeg begynte på før jul som har ligget pal siden hagesesongen begynte.


Fått begynt på årets ulltøyproduksjon til barna.
(Skulle gjerne hatt sånne alpakka-bukser selv, faktisk)
------------------------------------------------------------------------------
En kanskje ikke fullt så høstlig aktivitet er stikking, men vi gir det en sjanse- de overlever nok med nok omsorg og kjærlighet.
Må jo ha noe grønt å pusle med selv om utesesongen nærmer seg slutten.


Her har vi stiklinger fra min mors vakre Begonia Rex, Pelargoniene Freak of Nature og Dresden Pink som jeg har byttet til meg mot noen Hoya-stiklinger på Hagegales Hjemmeside, Appleblossom Rosebud og en ukjent skjønnhet samt en fuchsia jeg har fått av min gode nabo Helen.
Den ukjente synes jeg er spesielt vakker, kanskje noen kan si meg hva det er? (Jeg lurer litt på om det er Fair Maiden eller Chelsea Star, eller kanskje en Retah's Crystal...?)
Bilde av morplanten finnes her.

Vel, nå er det bare å vente på at løksesongen kommer ordentlig i gang, og så er det på tide å begynne å glede seg til jul...

8 kommentarer:

  1. Det er fullt av høsttegn i naturen her også men jeg går fremdeles og venter på at strikkeentusiasmen skal angripe meg igjen.Har liksom ikke helt gidden enda men den pleier alltid å komme igjen på høsten så det skjer nok i år også :o)Jeg er nok litt preget av "indre motstand" til å forlate sommer og bevege meg over i høst kjenner jeg.Har hatt en så nydelig sommer i år både når det gjelder ferie og hage at jeg vil ha MER!

    Ser at du har en søt liten hund, hva slags rase er det?

    Ønsker deg en god helg.

    SvarSlett
  2. Ja, den indre motstanden er der jo, men ikke så sterk som vanlig, da jeg på grunn av tilstanden min (over 7 mnd. på vei med nr.2)egentlig synes det er greit at hagen ikke krever så mye av meg fremover, så slipper jeg dårlig samvittighet for dèt.
    Og at det ikke er så varmt lenger, også helt greit for meg.

    Hunden er en Jack Russell, en dramatisk men akk så herlig liten sak :)

    SvarSlett
  3. Å ja. Husker min første graviditet. Lang varm sommer. Pyton! Var kvalm, fikk svangerskapsforgiftning og lå det meste av tiden i juni og juli.. Nr.2 gikk jeg med til Feb. Helt annet ja.

    Og så er jeg høstmenneske jeg da. Bare helt herlig nå utover. Sommeren har vært flott, men litt for varm for meg.

    Fortsatt lykke til med nr.2:-))

    SvarSlett
  4. Kos deg med strikketøyet og resten av hagens gleder denne sesongen.
    Men, nei du. Jeg har og vil ha litt sommer fortsatt... ;)
    God helg, uansett årstid! :)

    SvarSlett
  5. Men, men... hagl kan det jo være sommersid og bær betyr sensommer.... *håper på mer varme*

    Sannheten er at jeg har hatt høstfølelse i 2 uker alt og at det kun var 1,5 uke med varme i sommer!!!!! Skal ikke virke negativ men sant er det jommen, derfor har jeg ikke gitt opp håpet om mer sommerfølelse i år!!

    SvarSlett
  6. Jaaa, JUL!!! Jeg planlegger juleverksted mens jeg planter ut stauder jeg har kjøpt på salg. Og mens jeg jobber, og sover, og leser... Og sitter på do. Doen kommer til å være stedet som får mest julepynt tidligst i år, til ære for juleverkstedsgjestene mine. Hihi.

    SvarSlett
  7. høst og høst fru blom,...
    Nå har det jo hagla gjennom hele sommeren så det tar jeg ikke som et høsttegn! Og det ER ikke høst før i september - basta!! *hihihi*

    Deilig å få se eplekarten forresten, har ikke sånnt i hagen her enda.

    SvarSlett
  8. Hei igjen :0)

    Trodde det var en Jack Russel, vi har egentlig lyst på en slik hund men er ikke helt sikker på om den muligens er litt for stri for oss.Hva er din erfaring?
    Hvis du tar deg en tur innom min blogg så ligger det noe å venter på deg der.

    SvarSlett