mandag 16. mars 2009

Interaktiv påskedekorasjon

Idèen er et lite landskap med levende blomster og små innbyggere som beveger seg rundt fra dag til dag, og at stadig nye elementer kommer til ettersom påsken nærmer seg:




Foreløbig er det narcisser (som sikkert må byttes ut minst to ganger før påske) og kaniner.
I dag leker de gjemsel.
Etter hvert vil det komme til egg, og kanskje noen kyllinger om jeg finner noen fine noen.
Litt steiner vil kanskje gjøre seg, kanskje trenger kaninene et karsebed...?

Oppe i hodet mitt hadde lanskapet både små trær og en dam, men det fikk jeg ikke plass til.
Til neste år blir det nok større!
Egentlig var jo meningen å glede barna, men det ser ut til at mamma er den som synes det er gøyest å leke med kaninene.



Denne lille kaninen har nemlig annet fore, og har ikke tid til slikt dill.

Og bare sånn til slutt:



Fiiiin!

9 kommentarer:

  1. Kreativt og herlig påfunn. :)
    Kos deg mens du leker deg videre og ha ei finfin uke! :)

    Og du, jeg er helt enig.
    FIIIIN! :)

    SvarSlett
  2. Flott tips! Og kanskje en må bytte ut narcisssene ja, de står vel ganske kort. Iallefall mine ,)
    Nydelig kaktusblomst! Den minner meg om hjemme. Mor har en eldgammel flott en:)

    SvarSlett
  3. Så flott og stilig bilde av hu med strømpis og smokk!!!

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  4. Det var en fin ide som jeg gjerne kan adoptere. Likte den søte rosa "kaninen" din jeg og blomsten var skjønn.

    SvarSlett
  5. For en god ide! Litt som med julekrybben til jul :0) Og det er jo moro å ha noe å leke med, hi hi. Men den søteste kaninen var hun med rosa ører :0) Nydelig påskekaktus!

    SvarSlett
  6. Kjempefiiin blomst ja... jeg syntes dekorasjonen din var kjempefin også jeg, og jeg er sikker på at unga dine vil huske den som en tradisjon som hører påsken til dersom du er flink og gjentar den hvert år! ;D

    Ha en fin mandagskveld.

    SvarSlett
  7. Kaninlandskapet ditt minner meg om Watership Down , må kanskje lese den igjen snart. Genser eller strømpebukse på hodet så det blei kaninører brukte ungene mine også, gitt.

    SvarSlett
  8. Jeg vil si fiiiin om alle motivene, jeg!

    SvarSlett
  9. Så flott med langveis farende på besøk i butikken da til somemren ;))) hadde vært gøy det ja, men det er masse folk innom og de beste varene går fort....Innimellom så fort jeg ikke tør legge de beste varene i bloggen for å skape KAOS... HIhi, et lite luksusproblem egentlig ;)

    Containergirl

    SvarSlett