fredag 13. mars 2009

"Plukke epler, mamma!"

Det var oppdraget Cornelia ga meg da vi var ute og lekte her om dagen.
Vi har fått skare, så hun bega seg ut på rundtur i hagen for første gang på månedsvis.
"Kom, mamma, plukke epler!"
Turen gikk opp til frukttrærne bak forsythiahekken.
"Jamen det er ikke noen epler der nå, vi må vente til høsten."
"Høsten...?"


Hun fortsatte letingen, begrepet om årstidene i praksis er kanskje litt stort for en 2,5-åring som lever i nuet og ikke helt skjønner konsepter som snart, etterpå og i morgen enda.
Epler fant hun ikke, men en gjenglemt badmintorracket og en kongle var fangst god som noen.


Fornøyd!

Tankene gikk tilbake til i fjor høst da jeg satt høygravid på trappa og kikket på eplene der de hang på treet.
Jeg visste de var kjempegode, men hadde ikke ork til å plukke dem.
Hadde det vært i dag...


...Mmmm...

5 kommentarer:

  1. Koselig da! Herlig med unger.Her snør det, så vinteren vil visst ikke slippe taket. Kos deg videre mot helga. Ha en fin fredag.)

    SvarSlett
  2. *sukk* Jeg ville også gjerne plukket epler akkurat nå. Eller gulrøtter eller løk. Jeg får gå ut og lage en snømann i stedet...

    SvarSlett
  3. Barn er skjønne! Kunne tenkt meg å plukke epler nå jeg, eller kanskje ikke. Vil nyte en lang vår og sommer først.

    SvarSlett
  4. Neimen, et så koselig innlegg da! Plukke epler nå ja...Hihi, så søte de er de små ;0)

    Og det er takket være deg ejg oppdaget denne herlige rabarbrasafta faktisk, tuusen tusen takk du herlige kvinne!

    Ha en flott helg der ute, med eller uten saft og epler ;0) Klemz

    Ps Og om jeg ikke finner igjen oppskrifta mi stikker ejg innom hit og henter den igjen, ok?

    SvarSlett
  5. Oj-oj! Sååååå skjønne epler!De smaker sikkert godt også.. :)

    SvarSlett