lørdag 6. september 2008

Epilog


I forrige innlegg kunne jeg berette om hundens overdrevne interresse for løksetting, og jeg har siden det passet på som en smed så han ikke skulle få sjansen til å forgripe seg på bedet.
Han har hatt strenge ordre om ikke flytte på så mye som en sandkorn der, noe han heller motvillig har respektert.
-Men-
det finnes tydeligvis andre dyr i strøket som har samme interresser som lille Mingus, og som ikke tar ordre fra meg.
I dag morges ble jeg møtt av dette synet:



--Oj--
Vandalisme!
I ly av nattens mulm og mørke hadde Spøkelseskladden vært på ferde, gravd etter lukta og tatt med seg marikåpa i samme slengen:


Som om hærverk ikke er nok, Spøkelseskladden er en tydeligvis langfingret figur, og siktelsen utvides med tyveri,
bare 2 løk lå igjen:


Så hvem liker både beinmel og løk?
Ikke rådyr, og ikke hund.
Et mysterium...
Naboen holder en knapp på grevlingen, og jeg tror han har rett- men det finner vi vel aldri ut av.

Konklusjon:
Man skal ikke gråte over oppspiste løk, men noen forholdsregler kan man alltids ta;
Heretter blir det utelyset på og ikke mere beinmel her i gården.

10 kommentarer:

  1. Æsj, så utrolig ergerlig! Kanskje du får bruke Mingus som vakthund ;0)

    SvarSlett
  2. Hehe, ser jeg grevling rundt her tør jeg nok ikke slippe ut lille pysehund- han er riktignok stor i kjeften, men det stopper der.

    Synd, for plyndringen er, for å benytte meg av et lokalt uttrykk jeg nettopp har lært, direkte harmelig.

    På den annen side liker jeg å leve side om side med naturen- så lenge dyra holder seg unna hus og hage vel og merke, med en gang de krysser den grensa går de fra å være "ville dyr" til "skadedyr".

    SvarSlett
  3. Hihi, eh sorry men pass på hunden din ja;)

    Og den dingsen i gryta mi er en duk jeg har tatt papirklister på og lagt i en form. Etterpå ble den malt for så å bli spraya med litt gullspray;) På bildene har jeg egg oppi den, ellers er den bare et eye candy på arbeidsbordet mitt....

    Lørdagsklemz

    SvarSlett
  4. Vi hageglade skal da finne oss i mye. jeg har også opplevd dette, men like standhaftig spadd løken ned igjen, og ikke gitt meg, til slutt fikk de da stå i fred.
    -Om du går inn på garnstudio sitt nettsted, finner du oppskriften på sjalet jeg har heklet. Jeg har selvfølgelig ikke brukt det garnet som de anbefaler, jeg har ikke så stort garnlager hjemme at jeg bare kan trylle frem rett sort. Det gikk jo brillefint med Sandnes sitt garn også. Ha en fin helg.

    SvarSlett
  5. Hei på deg.
    Ja, det benmelet ble vel rene lokkemiddelet det.... ;)
    Bedre lykke andre gang.
    Jeg er innom for å gi deg utmerkelsen jeg har laget.
    Du fortjener den, for alt godt hagestoff og dine artige formuleringer.
    Vær så god!
    Og du
    her

    SvarSlett
  6. der oppe altså, hehe, er kameraet jeg bruker.
    Jobba så fælt med html koden at jeg glemte å skrive meg ferdig. ;)
    God søndag til deg! :)

    SvarSlett
  7. Meg - igjen!!! ;)
    Jeg er meget fornøyd med kameraet mitt. Fikk det av min mann til jul.
    Og man trenger ikke alltid det mest avanserte for å lykkes. ;)
    Det tar fantastisk fine macrobilder! Og det var viktig for meg. Jeg knipser jo mye av blomster og i hagen her.
    Tidligere brukte jeg ett gammelt Canon Powershot.
    Og ett helt flunkende nytt av den typen står nok på ønskelista ja.... ;)
    Vil ikke ha ett gedignet ett. Nei, ett lite kamera som er lett å ha med seg overalt er tingen for meg.
    Siden lærer man jo mer og mer om gode lysforhold, vinkler og dybde.
    Visste du at å fotografere betyr å tegne med lys. Vakkert.

    SvarSlett
  8. Du, nå har boka til Britta kommet!
    Se på bloggen min hvor du og alle vennene dine kan bestille den :)

    SvarSlett
  9. Her får du et nytt tilskudd til award-galleriet ditt! http://tantejul.blogg.no/

    SvarSlett