søndag 6. september 2009

HøstHelg

Helg i begynnelsen av september- det kan slå begge veier.
Denne helgen hadde vi litt av alt.
Planen var å sette tulipanløk på fredag, men da regnet det hunder og katter.
Formiddagen ble derfor tilbrakt henslengt i sofaen med latte og katte og strikketøy.


Å påstå at han hjalp til ville vært en overdrivelse.

Etter et par timer klarnet det såpass opp at en kunne dra på seg gummistøvlene og ta en tur ut.
Staudene i det rosa bestemorbedet mitt er fremdeles nokså små, men de gjør nok ut av seg til at jeg kan se hvordan det vil bli- og det vil bli fantastisk!




Akkurat nå er det enkle og fylte høstanemoner, duehode og salvie som ser best ut.
Det var for vått til å sette løk, men rydde på verandaen og pynte litt opp til helga kunne man jo alltids.




Det ble ryddet bort ca.48 tomme plastpotter, 3 enslige hagehansker, 2 tomme papirposer fra mine siste gartneriturer og ellers slike ting man finner på en hageglad persons veranda.
Det ble feid og det ble vasket, og de fleste pelargoniene fikk komme inn for høsten.
Fram kom noen potter jeg kjøpte da vi hadde salg på Mester Grønn forleden, den ene blei fylt med syrinhortensia, spirea og snøbær.




Ting ble omarrangert, og vips!
Ny følelse på veranda.
Høstig og friskt.
Og veldig rosa.
(Når jeg ser etter er hele dette innlegget veldig rosa, med unntak av støvlene mine.
De fantes ikke i rosa)
Men rosa er vel høstfarge så god som noen, bare den blir plassert i rett selskap.


Resten av helgen har det vært fantastisk vær, så fint at jeg ikke har ofret det en tanke å dokumentere noe av det med kameraet.
Bare nytt høstværet med familien.
Og løkene fikk jeg satt i dag mens minstemor tok seg en lur i vogna.

Det blir ingen premie til den som klarer å gjette hvilken farge det er på tulipanene :)

7 kommentarer:

  1. Hei, hei!
    Titta inn til deg og fikk se Høstanemonene dine.
    De er virkelig flotte.
    Jeg har vert i Treungen i dag og kost meg i det flotte høstværet.
    Klem

    SvarSlett
  2. Nydelig med rosa høst. Jeg liker også det sarte i syrinhortensiaen og lyng. Kos deg videre i september:)

    SvarSlett
  3. hei!
    Takk skal du ha!!
    Nydelige høstdekorasjoner!!! veldig fin fargekombinasjon:-)
    Kristin

    SvarSlett
  4. Hei på deg og takk for hyggelig kommentar på bloggeninnlegget mitt;)
    Dette har virkelig vært en sommer man kan minnes som den våteste i "manns minne"..men i helgen var det endelig så man atter igjen kunne gå i skogen uten støvler..man kunne tom kjenne sola varme litt i fjeset;)
    Ser forresten at vi ikke bor langt fra hverandre..Jeg bor på Gjøvik
    Ønsker deg en riktig fin kveld;)

    SvarSlett
  5. Flere emd selskap i katten ser jeg, herlig;)

    Og javisst er rosa nydelig, det forlenger jo sommeren ;) Og snøbær om det nå er det dette er. Gleder emg til de kommer frem her i trøndelag og;)

    SvarSlett
  6. Tusen takk for forslag på bloggen min,jeg tror du har rett selv om de ikke ligner mye på de fruktene som er avbildet på webben. Det skyldes nok at jeg har aldri sett dem modne, nå er de stenhårde brunlilla i fargen, med prikker.

    Forøvrig har du en fin blogg som jeg har skrollet meg nedover på.
    Jeg har mine aner fra Toten, mine besteforeldre kom fra Knappen gård.
    Virkelig moro at totningene stikker innom bloggen min, jeg vil nok komme innom igjen nå når jeg vet at du er der. Ha en fin uke!

    SvarSlett
  7. Skikkelig flotte bilder. Så flott du har det i hagen din, og for en fantastisk skønn pus du hae.

    SvarSlett