onsdag 23. juli 2008

Blod og bringebær


Nå er vi hjemme igjen etter vårt årvisse oppmøte på Oslo Suscon (wings of desire), en bodysuspension-festival arrangert siden 2002 av vår venn og tidligere nabo Håvve Fjell.
Jeg holdt meg selv utenfor i år- gravid og fintfølende som jeg er, ville jeg mest sannsynlig ikke hatt mage til å titte på denne gangen.
Til vanlig synes jeg dette er nokså fascinerende, ikke fascinerende nok til å prøve selv (vel, hvem vet, mulig jeg lar meg rive med ved en passende anledning), men nok til å stikke innom hvert år og titte på.
Gubben var som vanlig med som sjåfør og deltager på arrangementet, og Cornelia synes det er kjempegøy å være med- sjelden en møter så mange rare mennesker på èn gang.


Fikk ikke tatt noen bilder i år, dette er av gubben i det han utfører et suicide/saxofon- eksperiment for et pår år siden.

Vel hjemme igjen kunne jeg konstatere at hagen min fremdeles er like kjedelig (den mangler liksom noe som blomstrer fra juli og utover, føles som sommeren er over allerede.), med unntak av bærbuskene som har begynt å fylles med modne bær.
Solbær og rips er straks klare for høsting, og i kveld høstet jeg første runde med deilige, store bringebær



De gikk, etter at vi hadde spist så mange vi orket, rett i fryseren i påvente av neste runde.
Når det er nok skal det syltes, og kanskje til og med saftes.
Mmmm, bringebærsaft...

4 kommentarer:

  1. hehe, jeg må si jeg foretrakk det siste bildet fremfor det første gitt ;)

    Bringebær er nam, supernam :D

    SvarSlett
  2. Hehe, ja, det kan virke nokså makabert, men jeg synes det er morsomt å se hva folk reiser halve jorda rundt for å få være med på.
    De som driver med det (ihvertfall de jeg har snakket med) er stort sett helt vanlige folk med jobb og familie, mange av dem er pasifister og vegetarianere og har en egentlig ganske hippieaktig innstilling til det hele.
    Kan ikke annet enn å bli fascinert,
    selv om jeg personlig foretrekker en hengekøye som støtte når jeg skal svinge meg i lufta.

    SvarSlett
  3. Jeg spiste solbærsyltetøyet ditt til frokost i dag, og det var kjempegodt! Tusen takk!!
    Forresten ble jeg invitert på vafler hos naboen i går og fikk hjemmelaget bringebærsyltetøy. Hun lager det slik at hun fryser bringebærene, og når hun vil ha syltetøy bare tar hun ut noen og koker dem med sukker, bare den mengden hun trenger akkurat da. Smart?

    SvarSlett
  4. Forøvrig ser jeg at jeg må gi deg noen høstblomstrende stauder eller noe, for ellers kommer dette til å bli en vårblogg, bare.

    SvarSlett