torsdag 3. juli 2008

Prosjekt Bambi-stol

En liten barnestol kan vel ikke være noen kunst å pusse opp?
Neida, det er bare å pusse og vaske den, male den i ny farge, lage en sjablong med søtt motiv og plassere det på setet.
Gjort i en fei.

Trinn 1- forberedelser:
Har vi alt jeg trenger? Sandpapir og powertools- jada, massevis.
Notat til meg selv:
-Kjeledresser er lagd for tjukkaser, og passer perfekt til gravide damer.
-Støvmasker holder ikke bare støv utenfor, de slipper ikke inn luft heller.

Trinn 2- pusse og vaske:
Begynner bra, vrrr...!
Notat til meg selv:
-Powertools funker dårlig på små møbler med kriker og kroker. Sats på powertålmodighet og nevekraft i steden.
Ferdig!
Spyle av støv med hageslange.



Trinn 3- male:
Spraylakk er fint, fort og gæli- psssst!
Notat til meg selv:
-Hmmm... Pusse bedre neste gang.
-En sprayboks inneholder ikke veldig mye.
-Insekter er virkelig ufattelig dumme.
-"Tørketid: 1 time" gjelder ikke når en har sprayet 7 lag for å dekke over slurvete pussing.





Trinn 4- sjablong:
Motivvalg var lett, siden Bambi-feberen herjer i huset.
Æsj, tom for sjablongplast- får bruke kalkèrpapir i stedet.
Notat til meg selv:
-Kalkèrpapir funker bare som sjablong om man er veldig nøyaktig.
-Liten flue kan velte stort lass: ikke prøv dette utendørs hvis det er mye mygg-du risikerer å kveppe til når en spesielt sulten en stikker deg akkurat der det gjør vondt,
og da blir det ikke nøyaktig.



Trinn 5- begynne på nytt, og gjøre det skikkelig denne gangen:
-Det får bli en annen dag.

3 kommentarer:

  1. Hihi. Jeg ser at den kunne blitt veldig fin, så jeg håper du er litt mer tålmodig neste gang.

    SvarSlett
  2. Idee var flott, stolen er lekker og myggen er slem!

    SvarSlett
  3. En søt liten stol ja;) Og den markblomsten din under her er jo så nydelig da. Lenge siden jeg har sett denne.

    Ha ei flott helg!

    SvarSlett