tirsdag 1. juli 2008

Et fint barndomsminne...

...oppsøkte meg plutselig i dag morges da datteren min plukket seg en stemor fra potta på trappa og begynte å demontere den.
Jeg skulle akkurat til å kjefte på henne da jeg kom på at akkurat det pleide jeg også å gjøre, og det var slik jeg fant (eller om noen viste meg det) stemoren i stemorsblomsten.
Hvis man plukker seg en stemorsblomst, gjerne en som har kommet litt langt, og først napper av det nederste store bladet, og så forsiktig lirker av den lille tappen som beskytter støvbærerne...




...Da sitter plutselig stemoren der i all sin prakt, med en overdådig kjole på sin grønne trone.
Det hadde jeg helt glemt...

3 kommentarer:

  1. Fantastiskt! Der sitter hun jo!
    Supert bilde!

    SvarSlett
  2. Jøss!! Helt fantastisk bilde! Det der gleder jeg meg til å vise datteren min i kveld:)

    SvarSlett
  3. Åee..så vakkert. Dette har jeg aldri sett før, gjett om det er ei som skal prøve dette imorgen. Rene magien :)

    SvarSlett