torsdag 3. juli 2008

Frøken Markblomst 2008

Det er ny missekonkurranse på gang igjen, denne gangen skal frøken markblomst 2008 kåres.
Også denne gang er konkurransen i regi av Moseplassen.
Det er en åpen konkurranse og alle kan være med, mer info
her

Så til presentasjonen:

Min kandidat er ikke av de største, hun går vel heller under betegnelsen petite-
Hun er en av dem som ofte blir oversett, noe som er synd , for hun er utrolig vakker.
Jeg vet ikke hva arten heter, men den er bitteliten og vokser i plenen
(sikkert andre steder også, men hun er som sagt vanskelig å få øye på).
Der jeg kommer fra har den bestandig gått under navnet Kristi øye,
derfor får hun navnet
Kristianne.



3 kommentarer:

  1. Hei, så morsomt at du er med :)
    Det der er jeg sikker på at er en veronika. Litt blaing i flora, og vips, en Snauveronika (Veronica serpyllifolia ssp. serpyllifolia)
    -hehe, jeg liker en utfordring og fikk ny flora i helgen ;)

    SvarSlett
  2. Skjønner jeg må få meg et sånt oppslagsverk.
    Det var flere mulige kandidater som ble vraket fordi jeg ikke visste hva de het og om de i det hele tatt ville gå under betegnelsen "markblomst".
    Denne er jeg ihvertfall sikker på at ingen har sådd!

    SvarSlett
  3. Identifikasjon av planten inngår i servicen når man er med i missekonkuranse. Viktig å få på plass stamtavlen vettø ;) Arangemangskomiteen har stor glede av å grave i slektstreet hihi

    Skal skrive noen bokannmeldelser utover, kansje du finner tips til en flora om det frister.

    SvarSlett