torsdag 21. august 2008

Ikke så mye nytt...

...I heim og hage, men det er på tide med en ny post, så da blogger vi om det vi har:

Ny look:

Til stemorpotta:


Jeg puttet noen duftliljeløker under stemoren i våres, og nå er de her- de gir absolutt hele potta en ny dimensjon...


...Nydelige, og selvfølgelig lukter de også fantastisk når en kommer litt tett innpå...


Og ny look til meg...




Lugg!
Det har jeg vel ikke hatt siden jeg var 9, eller noe.
Vel, høsten er en tid for endringer, og da ble det altså dèt.
Lenge siden jeg har hatt noe annet enn langt-hår-i-hestehale-sveis, og må si meg fornøyd med lugg-og litt-kortere-hår-i-hestehale-sveisen jeg har nå.

Ellers vil jeg vise frem passifloraen jeg er så glad i der den står ved siden av favorittsitteplassen min på trappa.
Har funnet ut at den er en av de minst fotogene plantene jeg har vært borti- der står man og beundrer en frodig og tett pasjonsblomst, knipser et bilde, og hver gang blir den bare seende ut som noen skrantne ranker.
Poster et allikevel:


Den har virkelig begynt å ta seg til rette, snart har den dekt gelenderet, og forhåpentlig vil den blomstre til frosten kommer.



Et godt gjemmested for ekle teger er den tydeligvis også, denne så jeg ikke før jeg fikk bildet stort på skjermen, der den prøver å skjule seg under strålene.
Klikk!

7 kommentarer:

  1. Hyggelig hvis bloggen min kan være til inspirasjon da, og koselig med hilsen. Både passifloraen din og duftliljene var fine og spennende planter. Jeg glemte forresten å nevne at Triumphator liljen min har en sterk og fin duft også.

    SvarSlett
  2. Oj så stor og fin pasjonsblomsten din er! Men hva gjør du når frosten kommer? Klarer du å få den løs og ta den inn?
    Kjempekjekt med ny look nå på høsten, vår og høst er liksom tiden for det :0)

    SvarSlett
  3. Kos deg med Duftliljene og med ny og kledelig sveis og ha ei strålende helg! :)

    SvarSlett
  4. mye fint på Toten , gitt

    SvarSlett
  5. Den pasjonsblomsten var flott:)

    SvarSlett
  6. Iiii, det er akkurat sånn lugg som jeg ALDRI vil ha! Du kler den naturligvis atskillig bedre enn jeg ville gjort, men allikevel...
    Nåja, sålenge den sitter på samme hode som en hestehale og ikke som en jeg-har-funnet-meg-selv-potteklipp går den nok an. anskje jeg tilogmed synes den er fin når jeg ser den på ordentlig :)

    SvarSlett
  7. Hehe, jeg måtte kjøre til Billie Bangs Barbershop (spesialister på rockabillyhår) i Oslo for å bli kvitt "jeg har funnet meg selv"-klippen, var nemlig hos en lokal frisør her først.
    Aldri stol på en som kaller sjappa si for Salong 2000!

    SvarSlett