tirsdag 12. august 2008

"Jeg skal bare en liten tur innom hagesenteret..."

"...Jeg skal ikke kjøpe noe, lover..."

Med min nyvunne frihet etter at Cornelia begynte i barnehage, benytter jeg av og til dagene til å dra på sightseeing rundt i strøket her og finne ut hvor ting er lokalisert.
I dag bestemte jeg meg for å finne den lokale planteskolen, Ringstad Planteskole og Hagesenter, en del av Bogrønt-kjeden.
Jeg skulle selvfølgelig bare titte litt, særlig siden, som jeg konkluderte med i forrige innlegg, jeg ikke kan grave flere store huller i år.
Og litt fordi gubben er litt oppgitt over hage-handle-frekvensen jeg utviser.
(Ikke fordi jeg handler veldig mye, mer fordi jeg etter hvert innkjøp utbasunerer at "dette er det siste innkjøpet til hagen denne sesongen")
Selvfølgelig var hagesenteret kjempefint, og selvfølgelig hadde de salg.
Blant annet 50% på frostsikre utepotter, noe jeg jo ikke kunne la gå fra meg- jeg trenger jo utepotter.
Jeg klarte heldigvis å begrense meg til èn, som nå står gjemt i garasjen så jeg skal slippe å forklare gubben at jeg har brukt enda mer penger på hageting.

I tillegg hadde de 40% på Clematis- fiiine Clematis, til og med.
Med hjem kom Omoshiro:


Og vakre Princess Diana:


(Bildene er stjålet på nettet)

For å spare meg selv for unødig graving, grov jeg liksågodt bare ett kjempestort hull og satte begge to oppi, så kan de vokse sammen og avløse hverandre, siden de blomstrer på litt forskjellig tid.
Om de trives der, da, i halvskyggen mot nordøst.
Blir spennende å se!

Så nå er mor glad, her illustrert av noen biller på en nyutsprungen solsikke:



Bare se hvor fornøyde de er!

5 kommentarer:

  1. Såå nydelige klematis!! Må le litt jeg da.. det hender jeg gjemmer vekk litt jeg også ;0) Egentlig bare tull for som regel legger han ikke merke til om det er noe nytt *ler*

    SvarSlett
  2. Håper vesla liker seg i barnehagen da;=) Og du for et herlig bilde av deg nedenfor her !

    SvarSlett
  3. Med 50% avslag er det lov til å "fråtse" litt vel.... ;)

    SvarSlett
  4. Hehe - må si at jeg kjente meg igjen her. Dette er absolutt siste gang på hagesenter for i år (men, jeg må jo ha noe høstlyng og det er salg og bare noen få løker - ikke mange ;))Når du satte begge plantene i et hull var det jo ren effektivisering :) Jeg skal ut i helgen - iallefall for nest siste gnag.. hehe... Hanne

    SvarSlett
  5. Du høres akkurat ut som Tante Katrine . Arvelig belastet , eller ?

    SvarSlett