mandag 1. desember 2008

Snø og favorittjulepynt

Siden vi hadde bar bakke og varmegrader på fredag, var planen å ta med barn og hund ut i skogen på lørdag og sanke materialer til adventsstaken.
Planen måtte midlertid skrinlegges, da vi ble overmannet av omgangssjuken og...


...snø!


...masse snø!

I steden tok vi en tur i hagen og vinduskarmen på materialjakt, og kom fram til en midlertidig løsning for staken:


Greit i grunnen, for da har vi en unnskyldning til å gjøre om på den hver uke :)

Samtidig fant jeg fram min desiderte favorittjulepynt, som fikk komme ut av den fancy emballasjen sin og opp i vinduet.
La meg presentere:


Noel Bloom


Decorina D'tree


Jaclyn Frost


Areatha Joy, og sist, men ikke minst:


Santina Claus.

Disse fine damene kjøpte jeg på Tanum til Cornelias første jul, med tanke på at de skulle bli den kjempefine pynten man ikke fikk lov å røre som de fleste har et minne om.
Selv husker jeg best de gamle glassfuglene med hale av fiberhår og klype på føttene som vi ikke fikk lov til å håndtere før øye/hånd-koordinasjonen var behørlig utviklet.
Men disse er hverken antikke eller knusbare, så selvfølgelig fikk hun lov a leke litt med dem (under det strengeste tilsyn av mor) før de kom på plass godt utenfor rekkevidde i vinduet.

Hadde helt glemt hvor koselig jul er når man er barn, og hadde egentlig tenkt å holde pynten på et minimum i år, men entusiasmen over pynten er virkelig inspirerende, så det blir MYE mer i ukene som kommer!

6 kommentarer:

  1. åh. jeg er helt forelsket i figurene dine. lurer på om de går ann å få tak i enda? så fine.

    julegardinene mine er nok røde gitt, men rosa er en helt fin julefarge det. jeg har alltid rosa svibler og også sånne blomster som alle bestemødre har men som jeg aldri husker navnet på. hehe.

    SvarSlett
  2. Oi, så fine! Dem visste jeg ikke at du hadde. Om du tilfeldigvis kommer over fler en gang kan jeg godt få dem i gave. Akkurat som du skal få gul/brun/oransj pærekopp i gave om jeg finner en til en gang. :)

    SvarSlett
  3. Du å du så nydelige disse vesenene var da ;0) Skikkelig nydelige var de!!!
    God bedring, snø og omgansgssyke er ikke det beste jeg veit ;)

    Klem

    SvarSlett
  4. Flotte figurer, trodde de var knusbare.

    SvarSlett
  5. Neida, de er av metall.
    En del smådeler som helst ikke skal falle av, men ellers ganske robuste.
    Og så er de håndmalte, så jeg er ganske forsiktig med dem, vil jo at de skal holde i mange år!

    SvarSlett
  6. Hei igjen Jonna ;D

    Måtte le av kommentaren di inne hos Containergirl ;)))) tror nok du hadde trivdes der inne ja! ta en kikk igjen, nye varer er lagt inn ;0)

    SvarSlett