torsdag 11. desember 2008

papirklipp og ukjent fugl

Som tidligere nevnt sysler jeg litt med papirklipp om dagen- det er veldig gøy (for oss som liker pirkearbeid), og resultatene blir jo fine!
Foreløbig har jeg stort sett brukt mønster funnet i bøker av Jens Funder-Nielsen, (som jeg fikk låne av min snille nabo Helen)
og selvfølgelig kreves det en del mer trening og materialkunskap/riktig verktøy før det blir helt bra.
Foreløbig prøver jeg meg frem, og...


...de ser de bedre ut....


...jo lenger unna du kommer...

Denne var riktignok litt avansert for en nybegynner som meg, men jeg har tro på at om en skal bli ordentlig flink i noe må man alltid sikte høyere enn sitt nåværende nivå.

Mønster er gøy, men etter å ha sett litt på nettet, skjønner jeg at papirklipp er my mer enn julepynt og ferdige mønstre - det er ikke så reint lite inspirasjon og ærefrykt arbeidene til Karen Bit Vejle inngir, for eksempel:

(Denne er i format 100 x 70 cm.)
Helt fantastisk, og noe å strebe mot om det viser seg at interressen ikke dabber av med det første.

Ellers fikk jeg besøk av en flokk utrolig søte fugler jeg aldri har sett før:


(Bildene er dårlige, da de ble tatt i hui og hast gjennom vinduet)


Kikket litt på fuglesider på nettet, men kom ikke over bilder av noen som ser sånn ut- de kan ligne litt på en type varsler, kanskje...?
Noen som kan fortelle meg hva det er for èn?

6 kommentarer:

  1. så spennende besøk da :) fine var de!
    Kansje det er stjertmeis? http://www.miljolare.no/data/ut/art/?or_id=482

    Papirklippen var super :D

    SvarSlett
  2. For et nydelig klippearbeid du har gjort her! Fikk lyst til å prøve selv jeg ;0) Men bør nok ha det riktige verktøyet ja.

    SvarSlett
  3. Hei :o)

    Så "flink" du er med klippingen, nydelig!
    Ønske deg en fin helg Jonna.

    Klem

    SvarSlett
  4. Så flink du har blitt med papirklipp! Nå må jeg se å komme i gang jeg også for det er jo virkelig trivelig syssel før jul. Så hyggelig med så fin fugl på besøk da. Jeg synes også det ligner på stjertmeis, men har aldri vært så heldig å se den hos oss.

    SvarSlett
  5. Håper at den kommer med blomster etterhvert, at den ikke forblir en brun klump...fnis :o)
    Oppdatering kommer!

    Klem

    SvarSlett