torsdag 8. januar 2009

Kaninkompiser

Kaniner er søte, det er vel ikke noe å diskutere.
Siden jeg på jobben allerede nå har begynt å planlegge påskebestillinger i hodet mitt, kommer kaninene hoppende frem fra glemselen, hoppetihopp.
For akkurat som jeg foretrekker reinsdyr og bambier fremfor nisser i jula, foretrekker jeg kaniner og lam fremfor kyllinger i påsken.
(Selv om kyllinger jo også er veldig søte)

The Easter Bunny

"Here comes Peter Cottontail

hoppin' down the bunny trail

Hippity hoppity

Easters on its way!"

Teddybjørner er også søte, men heller ikke de kan konkurrere med kaniner (synes jeg),noe som gjenspeiler seg i mykdyrparken her i huset.
Et lite utvalg:


Kaninveske fra H&M, Obaibi-kanin, hennes aller første kanin (uten navn), og favoritten Nina Ballerina som hun fikk av tante Kristine til jul i forfjor.


Nina Ballerina (her sammen med den eneste bjørnen i hurven, mest kjent som Bamsenmin) har vært gjennom litt av hvert, med tiden har hun blitt blind på det ene øyet, døv på begge ørene etter et ublidt møte med naboens hund, og er ellers ganske slitt både her og der.
Sko har hun heller ikke lenger.
Og så må hun ha bleie på, sier Cornelia.
Noen kunne en gang fortelle meg at dette var ingen leke- dette var et stykke design og burde sitte på hylla.
Hørt på maken til pølseprat- visst er det en leke, bare spør Cornelia.
Hun har jo lekt masse med den!
Ergo; en leke.

Og à propos leker.
Jeg har alltid sett litt skjevt til voksne damer som samler på leker. Menn også, for den saks skyld, de er nesten verre.
Dukkesamlinger.
Actionfigurer.
Star Wars-effekter.
Eller som med disse designlekene som liksom ikke er leker men samlerobjekter.
men jeg må nok bare bryte sammen og tilstå- jeg er en av dem!
Bortsett fra at jeg har kjempelyst på en Blythe-dukke (men det for bli en annen post, nå gjelder det kaniner), har jeg veldig, veldig lyst på en av disse her:




Hva gir du meg..?
De er jo noe av det søteste i hele verden!
Jeg fant dem på bloggen The Vintage Magpie, hun syr dem og strikker små jakker og skjerf og gir dem navn og personlighet, og så selger hun dem i etsy-shopen sin.

En annen kanin jeg gjerne skulle kost litt med er en av Buhni'ene til Niina Aoki:




Niina er illustratør under utdanning, og lager også en hel masse andre søte saker og ting som hun selger i etsy-shop'en sin.

Fine?
Superfine.

Hoppetihopp!

2 kommentarer:

  1. De siste her er superfine og morsomme.
    Vi hadde to levende kaniner i flere år. De var søtere enn søtest. ;)))

    SvarSlett
  2. Den aller første kaninen din (den som tilfeldigvis ble med i vogna etter et Føtex-besøk) sitter i skapet mitt og venter .

    SvarSlett