lørdag 17. januar 2009

Rysjer, blonder og puffermer

Egentlig er jeg ikke spesielt rysjete og blondete av meg, men når det kommer til barneklær kan jeg strekke meg litt lenger.
Inspirert av et gråtende barn som ikke ville legge seg fordi den rosa pysjen var til vask begynte jeg (etter at det triste barnet var blidgjort med 5 omganger "soro, lille mann" og hadde sovnet) å rote i stoffhaugen min for å se om det fantes noe rosa nattkjolemateriale der.

Jeg fant noe bomull jeg kjøpte på ebay for leeenge siden som kunne gjøre nytta, og så var det bare å finne fram mønster og sysaker.



Mønsteret er et enkelt mønster fra Onion, og kan lages med lange eller korte ermer, som kjole eller topp.




Kaninstoffet er fra japan og er noe av det søteste jeg har sett, har bare ikke turt å lage noe av denne skatten før nå- det måtte et gråtende barn til for å få meg til å bruke saksa på det, ja.
Da kjolen var ferdig begynte jeg å lure litt på om den egentlig var litt for fin til å bruke som nattkjole, og da jeg var innom den lokale stoffbutikken for å kjøpe snørebånd til halslinningen kom jeg over denne blonden som avgjorde saken:


Med svaner og lotusblomster, sukk....
Jeg måtte sy en kjole til!
Og vips, ny nattkjole:



(Unnskyld dårlig bilde, tatt i farta)
Den har ikke fått snørebånd i halsen enda, men dere skjønner tegninga.
Snørebånd skal jeg av gårde og kjøpe nå, får bare håpe jeg klarer å beholde skylappene på når jeg går inn på stoffbutikken igjen, ellers blir det ratt flere kjoler!
Nå gjenstår det bare å se om de behager prinsessen.

7 kommentarer:

  1. NYDELIG, så dyktig du er!Håper på å se flere av dine kreasjoner jeg :o)
    Symaskinen og jeg er dårlige venner ellers så hadde jeg sydd egne klær, mamma syr noe til meg innimellom da!

    Ønsker deg en fin lørdag!
    KLEM

    SvarSlett
  2. Utrolig fine! :)))
    Jeg bare VET at snuppa der blir glad.
    Jeg synest at kjolene er så fine at de kan brukes som sommerkjoler.
    Nydelige.

    Fiiiin og kreativ lørdag ønskes deg. :)

    SvarSlett
  3. Herlighet så søte kjoler!! Ja, et gråtende barn gjør noe med et morshjerte ;0) Skulle ønske jeg selv var like flink til å trylle med symaskin! Jeg tipper at snuppa blir kjempefornøyd :0) Ha en fin helg!

    SvarSlett
  4. Det var vel på tide at noen fikk deg til å bruke kaninene, ja! En kan sikkert se det slik at det var akkurat dette de var ment for, bare at den gangen for lenge siden da du kjøpte dem visste du det ikke.

    SvarSlett
  5. Alt for barna!!! Slik er det vel her og selv om det ikke er så storetterspørsel etter rosa akkurat ;)

    Nydelige kreasjoner, så flink du er til å sy da Jonna ;)
    ha en fin kveld!

    SvarSlett
  6. Så nydelige kjoler. De er da så vakre, at jeg tror jeg hadde brukt dem til kjole jeg. Den første passe nå om dagen med tykke strømpebukser og høyhalset genser. Men den hvite!!!! Tenk deg solbrune armer og ben med en kurv med markblomster i ei lita hånd. Det må bli premiebilder av slikt:)Du er flink!

    SvarSlett
  7. næææ, så søte da!

    Frøken Carola er med videre i finaleheatet i konkurransen, gratulerer med det :)

    SvarSlett