tirsdag 6. januar 2009

Nyttårsforsetter, gjenbruk og frøken Frost

I den grad jeg har nyttårsforsetter, må det eneste i år være å bli flinkere i gjenbruk og ressursutnyttelse.
Litt av idealistiske grunner, men kanskje mest av økonomiske årsaker.
Når jeg for eksempel ber mannen min om å kjøpe med broccoli fordi det har jeg glemt, kommer han alltid hjem med to.
Resultatet blir nesten bestandig at den ene ekstra han kjøpte "fordi det er bedre å ha for mye enn for lite" går i søpla.
Så i dag har vi hatt restepai.
Et annet eksempel på gjenbruk er at en slapp tulipanbukett kombinert med en bøtte med vann kan bli en kjempefin islykt:



Kanskje ikke så nyttig, men fint!



Og ganske tilfredsstillende fordi det er lenge siden jeg har gjort noe kreativt.



Og mens jeg stod der og beundret mitt verk, så jeg henne:
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Carola



Vakre, kalde Carola (disse tulipanene heter faktisk det) bor i islykten.
Før holdt hun til inne i stua, men klimaet der holdt på å ta knekken på henne så hun trengte litt miljøforandring.
Om dette er bedre miljø kan vel diskuteres, men hun har ihvertfall skjønnheten i behold en stund til!
I hennes rigide tilstand er det ikke stort å finne på, så nå melder hun seg som kandidat i Frøken Frost- konkurransen for å få litt spenning i hverdagen.

Konkurransen er holdt av Moseplassen, og finnes her:


-----------------------------------------------------------------------------------------------



God natt!

10 kommentarer:

  1. NYDELIG, NYDELIG, NYDELIG!!! :)))
    DENNE likte jeg! :)
    Det er den aller fineste lyslykta jeg noengang har sett!
    En meget sterk kandidat dette.
    Nyt synet hver gang du går forbi, heldige og kreative du.

    SvarSlett
  2. Dette var en god ide! Nydelig islykt/frøken:)

    SvarSlett
  3. for en fantastisk vakker islykt!
    Kjempehyggelig at du er med på konkurranse :D

    SvarSlett
  4. den lykta var helt knall! så kreativt gjort av deg! i dag har jeg kjøpt primula.. det er som om det er vår.

    SvarSlett
  5. Heisann:0)
    Denne vsr berre heilt nydeleg, og ein sterk konkurranse deltakar...

    SvarSlett
  6. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!

    SvarSlett
  7. Flott lykt .Lenge siden du var kreativ , du liksom---hva med papirklippene til jul?

    SvarSlett
  8. Kjempevakker, og en meget sterk kandidat i konkurransen :-)

    Angående stiklingen, det er mulig jeg beholder akkurat den for meg selv (siden de kan være litt vanskelige og det er godt å ha en i reserve). Men det blir sikkert flere stiklinger når jeg skal få litt bedre fasong på planta. Uansett, du står helt klart øverst på lista om det nå blir denne eller en ny stikling :-)

    SvarSlett
  9. Så utrolig vakkert. Mine halvvisne tulipaner står klar i frysa for samme tjeneste, lyslykt!Din ble flott. Ida tipset meg om din blogg og det var fint, for her var det koselig:)

    SvarSlett
  10. Kjempefin - dette må virkelig kalles gjenbruk !

    SvarSlett